Contentmanagement


Storytelling: de 7 basiselementen


Contentmarketing


Content plan

We situeren even wat contentmarketing is, en bekijken dan hoe we best beginnen met een content plan op te stellen. Strategie, doelen opstellen, ze verbinden met KPI's, en personas definiƫren horen hierbij.

Content audit: Powerpoint

We kijken eerst wat er al is en wat de concurrentie al doet. We willen een aantal dingen te weten komen, die we gaan oplijsten, ook gebruiken we allerlei analysetools om de audit goed uit te kunnen voeren..

Content audit: uitgeschreven tekst

Meten - analyse: Powerpoint

Contentmarketing is een continu proces. Telkens moeten we impact van wat we doen meten om bij te kunnen sturen. Wat we best kunnen meten, en welke tools we daarvoor ter beschikking hebben kom je hier te weten.

Content meten: uitgeschreven tekst

Content kalender

Vervolgens gaan we inplannen, zowel naar inhoud als naar kalender hoe we de juiste content naar het juiste publiek kunnen brengen. Op welke momenten willen we welke soort content op welk kanaal aanbieden? En wie gaat dat doen? Hoe moeten we dat coƶrdineren? De verschillende stappen en tools om dat te doen worden hier besproken.

Content maken

De volgende logische stap is de content te maken. We onderscheiden hier de verschillende soorten: branded content, curated content en content die door het publiek zelf wordt aangeleverd. We gaan hier de thema's, waarmee we ons verhaal willen vertellen, bepalen. Ook gaan we even in op toppicking, en op hoe we de content moeten optimaliseren voor een goede SEO.
De verschillende tools voor o.a. content curatie komen ook aan bod.

Contentmarketing trends

Hierin krijg je een kort overzicht in de nieuwe trends zoals contextual marketing, trigger-based marketing en engagement marketing. Ook de powerpoint van de presentatie van Sitecore is hierin verwerkt en moet gekend zijn voor het examen.


Overzicht van alle tools

In deze Powerpoint werden alle tools nog eens thematisch op een rijtje gezet

In volgende Protopage staan de belangrijkste tools kort uitgelegd


Software die te kennen is voor het examen


Dit zijn de tools waarvan je vooral moeten weten waarvoor ze dienen en waar en hoe ze ingezet kunnen worden:

- SharedCount
- RivalIQ
- Google Keywordtool
- Ubersuggest
- Keywordshitter
- Google Adwords
- Google Trends
- Trello
- Asana
- Evernote
- Buffer
- IFTTT
- Tagboard
- Flipboard
- Hootsuite
- Google Alerts
- Scoop.it
- Storify


Google Analytics koppelen aan een WIX website