Hoe ziet het campusleven er dit jaar uit?

Het academiejaar 21-22  bestaat uit een doordachte combinatie van les op de campus en online leeractiviteiten, waarbij we de tijd die studenten op de campus doorbrengen optimaliseren. Wanneer de epidemiologische situatie dat vraagt wordt overgeschakeld op meer online les.

corona at home at campus

Het academiejaar 21-22 zal bestaan uit een doordachte combinatie van les op de campus en online leeractiviteiten. Zo vinden alle studenten snel weer verbinding met de opleiding, medestudenten en docenten.

home@campus:

We proberen zoveel mogelijk lessen op de campus te organiseren. Daarnaast werkt Arteveldehogeschool met blended learning, waardoor we ook online activiteiten zullen organiseren.

campus@home:

Wees gerust, ook tijdens je contacttijd online krijg je voldoende interactie met de docenten en begeleiders. Je leert er zelfsturing en vaardigheden om digitaal te werken, waarbij docenten bereikbaar zijn via chat of mail. Sommige hoor- of werkcolleges worden opgenomen zodat je ze thuis kan (her)bekijken.

Update 25 februari 2022

Onze hogeschool schakelt in deze periode over naar een aangepaste onderwijsregeling.

• Alle onderwijsactiviteiten kunnen doorgaan in het voorziene blended concept. De concrete invulling hiervan wordt gecommuniceerd door de opleidingen.
  • Dienstverlening en onderzoeksactiviteiten kunnen doorgaan op de campus.
  • Sociale activiteiten en catering zijn mogelijk volgens de regels die gelden in de samenleving.
  • Vanaf 1 maart kunnen groepsreizen plaatsvinden binnen een afgesproken en covid-proof kader. Indien nodig worden alternatieve opleidingsoplossingen voorzien.
  • Medewerkers zijn terug zeer welkom op de campus en ook vergaderingen kunnen doorgaan op de campus. Voor telewerk geldt de policy van de hogeschool.

Het leven op de campus

De mediatheken zijn open.

• Individuele studieplekken zijn beschikbaar zonder reservatie.
  • Groepswerkplekken moeten wel gereserveerd worden via de website van de mediatheken.

Klik hier om aan de slag te gaan met de digitale mediatheek.

Je kan bij de Dienst Studentenvoorzieningen (Stuvo) terecht voor: studiefinanciering, psychosociale begeleiding: individueel en in groep, info over het studentenstatuut, lowbudget sporten en cultuur, op kot: verhuur en advies, budgetvriendelijk eten, voordelig met de fiets.

Het sportaanbod van Arteveldehogeschool vind je via www.arteveldehogeschool.be/sport.

Nood aan een laptop?

Om van thuis uit te werken en studeren, heb je natuurlijk een laptop nodig. Op vertoon van je studentenkaart van Arteveldehogeschool kan je er een kopen tegen een voordelige prijs bij deze winkels:

Het aanbod is volledig vrijblijvend, je mag uiteraard ook ergens anders een laptop aankopen.

Stage of studie in het buitenland

Internationale mobiliteit van studenten en medewerkers kan plaatsvinden binnen een afgesproken kader waarbinnen de eventuele risico’s worden afgewogen met de leidinggevende en coördinator internationalisering.

Extra begeleiding

Of je de opleiding nu @home of @campus volgt, je kan met je vragen steeds terecht bij onze begeleiders. Alle info over begeleiding op maat aan Arteveldehogeschool vind je op hier.

Ook onze Stuvomedewerkers zijn er voor jou. Zij verzamelden heel wat tips en tricks om je te helpen. Van financiële zorgen tot een goede wifiverbinding en coronaproof activiteiten.