Leer de opleiding kennen

Infodag 20 april

Vragen stellen aan docenten en studenten? Een rondleiding volgen of een cursus inkijken? Kom naar de infodag op zaterdag 20 april en ontdek of de opleiding écht bij jou past.

Openlesdagen

Kom naar een open les en ontdek of de opleiding jou inhoudelijk ligt.

Iets voor jou?

• Je bent geboeid door opvoeding en coaching.
  • Je hebt een hart voor kinderen en jongeren.
  • Je hebt oog voor talenten.
  • Je houdt wel van speelsheid en een vleugje creativiteit.
  • Je hebt goesting om te werken met kinderen en jongeren, hun ouders, gezinnen en pedagogische teams.
Ik werk als consulent bij Jeugddienst Gent. Mijn taak is om (kwetsbare) gezinnen en jongeren wegwijs te maken in het vrijetijds- en vakantieaanbod in Gent. Ik informeer hen bijvoorbeeld over zwemlessen voor anderstalige nieuwkomers of de voordelen van de Uitpas.
Ayfer Donmez
Oud-student Pedagogie van het Jonge Kind en consulent bij Jeugddienst Gent

Waarom Pedagogie van het Jonge Kind studeren aan Arteveldehogeschool?

• Brede expertise in opvoeden én coachen
  • Werkgelegenheid in veel verschillende sectoren: meer dan 95% is één jaar na afstuderen aan het werk
  • Onderwijs in modules van 8 weken, 2 à 3 vakken per keer, leerstof en examens zijn dus gespreid
  • Veel praktijk, stage vanaf het eerste jaar
  • Individuele coaching van een trajectcoach en een stagebegeleider
  • Heel wat internationale mogelijkheden, van Noorwegen tot Zanzibar: een kort internationaal bezoek in het kader van een vak, studeren of stage in het buitenland en op de campus in Gent les volgen met een internationale groep studenten
  • Nieuwe, gezellige en goed bereikbare campus
  • Warme en persoonlijke sfeer onder studenten en docenten

Alles over de opleiding Pedagogie van het Jonge Kind

Trajecten op maat

Ik neem in mijn job als pedagogisch coach zoveel zaken mee uit PJK: coachen, presenteren en spreken voor een groep, vergaderen, reflecteren, theoretische kennis rond ontwikkeling van kinderen, enz. De opleiding gaf me vertrouwen om initiatief te nemen op allerhande vlakken. Ik krijg hier veel waardering voor in de plaats.

Binnen de drie opleidingsjaren loop je stage in drie verschillende stage-organisaties. Een PJK’er is synoniem voor een veelzijdig opgeleid medewerker met gerichte kennis én werkervaring, opgedaan binnen verschillende sociale sectoren.
Charis Gilliaert
Oud-student en Pedagogisch coach groepsopvang

Contacteer ons

Vragen over één van deze onderwerpen? Kies het onderwerp en stel ze!