STEM-onderwijs in de veerboot

De aanpak van de school is een voorbeeld van een werking die alle kinderen bereikt en wil bereiken. Centraal hierin staan elementen zoals ‘klasmanagement’, ‘formatieve evaluatie’ (heel goed weten waar je naartoe wil gaan), talentontwikkeling (ook rekening houdend met de context waarin deze kinderen later kunnen terechtkomen), techniek linken aan begrijpend lezen, samenwerking, wiskunde, wetenschap, engineering.

Inzetten op onderwijs om alle kinderen een stap verder te helpen in hun ontwikkelings- en ontplooiingsproces. Dit met een focus op het realiseren van zoveel mogelijk kansen voor de kinderen. Het centrale uitgangspunt is dus een focus op kansen en het inzicht dat een kind met problemen niet gelijk is aan probleemkind! - Onderwijs voor kinderen met autisme (type 9) o Focus op duidelijkheid en structuur (door andere informatieverwerking in de hersenen) - Onderwijs voor kinderen met een matige tot ernstige mentale beperkingen (type 2) o Focus op zelfredzaamheid, zelfontplooiing en differentiatie - Onderwijs voor kinderen met gedrags- en of emotionele problemen (type 3) o Focus op mogelijkheden

Praktijkvoorbeeld
Buitengewoon onderwijs
Zelfwaarde
Ateliers
contexten