Bij ons studeren

Ben je op zoek naar een hogeschool die je voorbereidt op een succesvolle en betekenisvolle carrière? Dan is Arteveldehogeschool de juiste keuze voor jou! Onze focus ligt op praktijkgericht onderwijs, waardoor jij de kans krijgt om je kennis en vaardigheden in de echte wereld toe te passen. Onze docenten en staf zijn er altijd om je te ondersteunen en begeleiden, zodat jij je kunt ontwikkelen tot een zelfverzekerde en competente professional.

Waarom studeren aan Arteveldehogeschool?

Dankzij ons ruim aanbod van bachelor- en graduaatopleidingen, banaba's en postgraduaten krijgen zowel pas afgestudeerde jongeren als doorwinterde professionals heel wat perspectieven.

Van business over communicatie of sociaal werk of leraar tot gezondheidszorg: ons opleidingsaanbod is ontzettend gevarieerd.

Toch is er een rode draad: in elke opleiding stemmen we theorie en praktijk zo veel mogelijk op elkaar af en garanderen we kwaliteitsvol onderwijs. Bovendien kan je zelf je gekozen opleiding een persoonlijke toets geven door keuzevakken te kiezen die goed aansluiten bij je persoonlijke interesses en passies.

Maak kennis met de wereld

Een tweede belangrijke reden om voor Arteveldehogeschool te kiezen: je krijg bij ons maximaal de kans om je internationale grenzen te verleggen en interculturele competenties op te doen. Ook in Gent zelf word je wereldburger en kan je je opleiding een internationale dimensie geven.

Begeleiding op maat

Aan Arteveldehogeschool studeer je niet alleen: je krijgt er meteen 15.000 student-collega's bij! Omdat jullie allemaal unieke talenten, interesses en toekomstplannen hebben, zetten we heel sterk in op begeleiding op maat. Of je nu studieadvies nodig hebt, je opleiding wil combineren met een topsport of het ondernemerschap, bepaalde bijzondere behoeften hebt of studiefinanciering kan gebruiken; we zijn er om je met raad en daad bij te staan.