Inschrijven als nieuwe student (met een Vlaams diploma)

Je bent ervan overtuigd, je kiest voor jouw Nederlandstalige graduaat-, bachelor of bachelor-na-bacheloropleiding aan Arteveldehogeschool. Ontdek hier hoe je je kan inschrijven!

Wil je inschrijven voor één van onze Engelstalige bacheloropleidingen, ontdek dan hier de inschrijvingsprocedure.

 
  •  
    Start je online inschrijving
  •  
  •  
    Zijn er bepaalde documenten vereist?
  •  
  •  
    Voltooi je inschrijving
  •  
  •  
    Ga na of je opleiding een instroomprocedure heeft
  •  
  •  
    Speciaal traject? Neem contact op met de trajectbeheerder

Start je online inschrijving

Check hier welke toelatingsvoorwaarden er zijn en schrijf je online in.

Schrijf je online in 

Zijn er bepaalde documenten vereist?

    In onderstaande gevallen zijn er extra documenten vereist:

    • Je behaalde je diploma secundair onderwijs en/of hoger onderwijs vóór 2005? Laad deze op in je online registratie of mail ze door naar studentenadministratie@arteveldehs.be 
    • Je bent een (bijna-)beursstudent? Dan mail je een bewijs van vorig schooljaar/academiejaar door als bewijs dat je toen recht had op een studiebeurs of bijna beurs. Op de inschrijvingslocatie kan een stuvo-medewerker op basis van het aanslagbiljet (inkomsten 2018, aanslagjaar 2019) inschatten of je in aanmerking komt voor een studietoelage. Als dit het geval is, kan je onmiddellijk aan verminderd tarief inschrijven;
    • Je hebt geen diploma secundair onderwijs en je wil starten aan de Arteveldehogeschool,  klik hier voor meer informatie. Mail bij inschrijving zeker het bewijs van toelating (geldig voor toelatingsonderzoek + toelatingsproef) + het bewijs van oriënterend gesprek (= Enkel van toepassing voor het toelatingsonderzoek ingevuld door onze trajectbeheerder) door naar studentenadministratie@arteveldehs.be of laad de documenten op in je online registratie;
    • Je kiest voor een Engelstalige opleiding? Mail dan ook een bewijs door dat je voldoet aan de Engelse taalvoorwaarden naar studentenadministratie@arteveldehs.be of laad het meteen op in je online registratie

    Voltooi je inschrijving

    Inschrijven voor het academiejaar 2020-2021

    Inschrijven voor het academiejaar 2020-2021 is mogelijk vanaf vrijdag 26 juni 2020*. Heb je vóór deze datum reeds online geregistreerd? Dan zal je van ons nog een mailtje ontvangen met verdere instructies.

    De inschrijvingen verlopen online. Heb je hulp nodig of wil je een specifieke vraag stellen, neem gerust contact op met ons via 09 234 90 10 of e-mail naar studentenadministratie@arteveldehs.be

    Ook de betaling van je inschrijvingsgeld zal online verlopen. Bij je inschrijving zal je van ons een mailtje ontvangen met verdere instructies hierover. Je betaalt eerst enkel het vast recht. Dit is €111,90 voor een beursstudent en €245,20 voor een bijna- of niet-beursstudent. In oktober betaal je de rest van het inschrijvingsgeld. Alle info over het inschrijvingsgeld en de samenstelling ervan vind je hier.

    Neem gerust contact op met een STUVO-medewerker indien je vragen hebt over het beurstarief of andere financiële vragen.
     

    *Inschrijven voor het graduaat Verpleegkunde doe je op de campus van onze partners IVV Sint-Vincentius of ZoWe Verpleegkunde.

    Ga na of jouw opleiding een instroomprocedure heeft

    Opleidingen met een instroomgesprek

    Sommige opleidingen maken gebruik van een instroomgesprek. Dit is een verplicht gesprek, niet met de bedoeling om je al dan niet als student te selecteren, maar om samen na te gaan of de gekozen opleiding iets voor jou is.

    Deze opleidingen maken gebruik van een instroomgesprek:

    Opleidingen met een verplichte instaptoets

    Als je wil inschrijven voor een lerarenopleiding (Kleuteronderwijs, Lager onderwijs of Secundair onderwijs) dan moet je in heel Vlaanderen verplicht een instaptoets afleggen. Meer informatie over deze instaptoets, waar en wanneer je deze kan afleggen vind je hier. Laad deze op in je online inschrijving of mail ze door naar studentenadministratie@arteveldehs.be.

    Speciaal traject? Neem eerst contact op met de trajectbeheerder 

    Wil je vrijstellingen aanvragen of een verkort traject volgen? Ga je starten in het afstandsonderwijs of via een SWITCH-traject? Wil je studeren via een credit-  of examencontract of starten in februari?

    In al deze gevallen – en alleen in deze gevallen – moet je vooraf aan je inschrijving contact opnemen met de trajectbeheerder van de opleiding. Een overzicht van de trajectbeheerder per opleiding vind je hier. Samen bepalen jullie jouw opleidingsprogramma. Pas daarna kan je je inschrijving verder afwerken.