Campus Leeuwstraat

Leeuwstraat 1, 9000 Gent

Campus Leeuwstraat ligt op wandelafstand van Campus Kantienberg. Studenten uit de bachelors Communicatie, Journalistiek en Mondzorg krijgen hier les. Ook studenten International Communication Management, International Journalism, International Graphic and Digital Media en Programmeren komen hier af en toe over de vloer. Even ontspannen tijdens een springuur of ’s middags gezellig picknicken? Het mooie Muinkpark vind je gewoon aan de overkant.

campus-leeuwstraat-arteveldehogeschool

Campus Leeuwstraat ligt in de buurt van campus Kantienberg. De Overpoort, de bruisende studentenbuurt van Gent, is dus vlakbij. Het hoeft dan ook niet te verwonderen dat er in de omgeving geen gebrek is aan koffiebars en broodjeszaken.

☎ 09 234 72 00

Voorzieningen

• 32 leslokalen
  • Grote aula
  • Mooie binnentuin
  • Uniek gebouw met authentieke elementen

Opleidingen op deze campus

Een gedeelte van de lesactiviteiten van onderstaande opleidingen vindt plaats op campus Leeuwstraat. De overige lesactiviteiten vinden plaats op campus Kantienberg (op wandelafstand).

Bereikbaarheid

Met het openbaar vervoer

• Neem aan het station Gent Sint-Pieters buslijn 34, 348, 349 tot aan halte 'Terplatenbrug'.  Of de bus 55, 70, 71, 76, 77, 78, 561, 562, 737 of 738 tot aan de halte ‘Leeuwstraat’.
  • Vertrek je vanaf het Dampoortstation? Neem dan bus 33 tot aan halte 'Vijfwindgatenstraat'. Of buslijn 34 tot aan 'Terplatenbrug' of buslijnen 70, 71, 76, 77, 78 tot aan halte 'Muinklaan'.