Op kot

Woon je ver van Gent? Wil je al tijdens je studies op eigen benen kunnen staan? Als je budget het toestaat, kun je op kot gaan. Dat is natuurlijk tof, maar er zijn ook een paar dingen waar je rekening mee moet houden. We sommen het belangrijkste voor je op.

op-kot-arteveldehogeschool

Wil je tijdens academiejaar 2024-2025 een studentenkamer huren via Arteveldehogeschool?
Je kan registreren vanaf maandag 22 april 2024 om 10u.
Meer info lees je hier.

Studentenhuizen

Wil je graag op kot met medestudenten én uitwisselingsstudenten van Arteveldehogeschool op wandel- of fietsafstand van jouw campus? Grijp je kans en ga op kot in een van de bruisende studentenhuizen van Arteveldehogeschool of van onze partner Upgrade Estate.

Arteveldehogeschool heeft vier eigen studentenhuizen in hartje Gent, vlak bij de campussen. Bagattenhuis, Savaanhuis, Jeruzalemhuis en Poorthuis worden beheerd door Arteveldehogeschool zelf. Daarnaast hebben we ook een samenwerking met Upgrade Estate, waardoor we ook kamers kunnen aanbieden in Bro UpKot, Ter Plaeten UpKot en Baudelo UpKot. Klik op het studentenhuis van je keuze en neem een kijkje.

Studentenkamer huren via Arteveldehogeschool

Kot huren op de Gentse privémarkt

Kottoelage

Wij geven onze kotstudenten een duwtje in de rug. De kottoelage varieert, afhankelijk van de financiële situatie thuis. De kottoelage wordt in één schijf volledig uitbetaald, zowel voor koten op de privémarkt als voor onze eigen koten.

Je kan je kottoelage aanvragen vanaf midden november tot 1 juni van het huidige academiejaar.

Voor wie?

• Je bent ingeschreven voor een bachelor- of graduaatopleiding aan Arteveldehogeschool.
  • Je hebt een huurcontract voor een studentenkamer of studio van minimum 8 maanden (via Arteveldehogeschool of privé).
  • Je bent beursstudent of het jaarinkomen van je ouders zit max. 7500 euro boven de grens om aanspraak te maken op een studietoelage van de Vlaamse overheid.
  • Je krijgt geen RVA-uitkering

Voldoe je aan deze voorwaarden, dan kom je in aanmerking voor een kottoelage.

Kottoelage aanvragen

De kottoelage voor academiejaar 2023-2024 vraag je aan tussen 14 november tot 1 juni 2024. Je hebt dan nog tot eind juni 2024 om je aanvraag te vervolledigen.

De kottoelage voor academiejaar 2024-2025 vraag je aan tussen 13 november 2024 tot 1 juni 2025. Je hebt dan nog tot eind juni 2025 om je aanvraag te vervolledigen.

Contacteer Huisvestingsdienst