Campus Brusselsepoortstraat

Brusselsepoortstraat 93, 9000 Gent

Campus Brusselsepoortstraat is de thuisbasis voor de toekomstige leraren in het lager onderwijs, toegepaste psychologen en voor zij die zich verder willen verdiepen in schoolontwikkeling of zorg op maat binnen de schoolmuren.

Ook cursisten van postgraduaten of bijscholingen binnen het domein van Mens en Samenleving komen hier samen.

campus-brusselsepoortstraat-arteveldehogeschool

Een van de grootste troeven van campus Brusselsepoortstraat is de centrale ligging: vlak bij de autostrade en op wandelafstand van Gent-Zuid. Naast een groot winkelcentrum ligt ook de openbare bibliotheek en het Koning Albertpark aan de Zuid. Bovendien is er ook een erg vlotte tram- en busverbinding naar andere plaatsen in Gent.

☎ 09 234 81 00 (alle bachelor- en graduaatsopleidingen)

☎ 09 234 81 00 (bijscholingen binnen het interessegebied Onderwijs)

☎ 09 234 80 87 (bijscholingen binnen het interessegebied Mens en Samenleving)

Voorzieningen

• Negentien leslokalen
  • Aangename cafetaria
  • Veel werkplekken
  • Fietsenstalling
  • Tramhalte vlakbij

Opleidingen op deze campus

Bereikbaarheid

Met het openbaar vervoer

• Vanaf station Gent Sint-Pieters kan je tram 1 of tram 3 nemen en afstappen aan de halte ‘Vijfwindgatenstraat’. Je kan ook bussen 55, 70, 71, 76, 77 en 78 nemen en afstappen aan de halte ‘Vijfwindgatenstraat’. Ook bus 34 vertrekt aan station Gent Sint-Pieters en kan je nemen tot halte ‘Keizerpoort (Keizervest)’.
  • Vanaf station Gent Dampoort kan je bus 349 en 34 nemen en afstappen aan halte ‘Keizerpoort (Keizervest)’. Ook kan je daar bussen 33, 70, 71,76, 77 en 78 nemen en afstappen aan de halte ‘Vijfwindgatenstraat’.

Met de auto

• Parkeer je wagen aan de Park & Ride in Gentbrugge en neem tram 2 tot de halte ‘Keizerspoort (Brusselsepoortstraat)’.
  • Of aan de Park & Ride in Ledeberg. Vanaf daar is het 14 minuten stappen tot de campus.
  • Vanaf 1 januari 2020 verbant Gent de vervuilendste auto’s uit de binnenstad. Campus Brusselsepoortstraat ligt in de lage-emissiezone (LEZ). Benzinewagens vanaf euronorm 2 zijn nog toegelaten in die zone, diesels moeten aan de euronorm 5 voldoen. Meer info op www.lez2020.gent.