Campus Goudstraat

Goudstraat 37

Campus Goudstraat is een kleine campus, maar het creatieve hart van Arteveldehogeschool. Dit centraal gelegen gebouw ademt kunst en cultuur en verovert de harten van studenten Lager Onderwijs, Secundair Onderwijs en Creatieve Therapie.

campus-goudstraat-arteveldehogeschool

De campus ligt midden in de oude, maar levendige stadskern van Gent. Je kunt iets gaan drinken op de Vrijdagsmarkt of de Vlasmarkt, snuisteren op de rommelmarkt bij Sint-Jacobs, uitrusten in het Baudelopark of genieten van de historische en knusse straatjes van het Patershol.

☎ 09 234 80 00

Voorzieningen

• Feestzaal Nemrod en foyer
  • Specifieke uitrusting voor onderwijsactiviteiten rond kunst en cultuur

Opleidingen op deze campus

Bereikbaarheid

Te voet

Campus Goudstraat ligt op ongeveer een kwartier wandelen van het Dampoortstation.

Met het openbaar vervoer

• Vanaf het najaar van 2024 kan je aan station Gent Sint-Pieters terug tram 4 nemen tot aan de halte ‘Sluizeken’. Daarna ga je te voet via de Krommewal naar de Goudstraat. Je kan vanaf station Gent Sint-Pieters ook bus 55 nemen tot aan de halte ‘Ottogracht’.

• Vanaf het Dampoortstation wandel je 17 minuten tot aan de campus of neem je bus 10, 11 of 12 tot aan de halte ‘Steendam’. Loop vanaf die halte via de Baudelokaai naar de Goudstraat.

Met de auto

• Wie met de wagen komt, parkeert het best onder de Vrijdagsmarkt.
  • Vanaf 1 januari 2020 bant Gent de meest vervuilende auto’s uit de binnenstad. Campus Goudstraat ligt in de nieuwe lage-emissiezone (LEZ). Benzinewagens vanaf euronorm 2 zijn nog toegelaten in die zone, diesels moeten aan de euronorm 5 voldoen. Meer info op www.lez2020.gent.