GMB@twerk

– Charlotte Van Schepdael 3GMB – crossmedia, projectleider van GMB AT WORK

Wat houdt het project in?

Met het project ‘GBM at work’ zetten we de afstudeerrichting Grafimediabeleid in de spotlight. Niet iedereen weet perfect waar GMB voor staat, dus proberen we dat met klare taal en duidelijke beelden over te brengen.

Artboard 2

Samen met mijn teamgenoten Sören Laurier (CMO – Photo Design), Cynthia Asseloos (CMO – Graphic Design) en Zeger Caes (MMP – ProDUCE) brainstormde ik over hoe je een richting voorstelt die meerdere aspecten belichaamt. Bij CMO denken mensen meteen aan ‘Grafisch ontwerp, tekenen’, bij MMP ‘coderen of filmen’. GMB is eerder een overkoepelende richting, die je niet zomaar in twee woorden kan samenvatten.

Binnen Grafimediabeleid kan je bovendien ook nog eens kiezen tussen crossmedia en printmedia.

• Multimedia,
  • Crossmedia,
  • Print & non-print
  • Advertsiement
  • Communicatie
  • Projectmanagement
  • Webdesign
  • Sociale media
  • Sales
  • Online marketing
  • Nieuwe technologieën
  • Innovatie

Als campagnebeeld kozen jullie voor een kapitein. Waarom?

Het is een sterk persoon die staat voor leiderschap. Iemand met een duidelijke visie, letterlijk en figuurlijk. Hij leidt alles in goede banen en stuurt je op de goede weg, en laat dat nu net zijn waar GMB’ers een pro in worden.

Waar kunnen mensen meer informatie vinden over het project?

Om meer te weten te komen over het project en de afstudeerrichting kan je terecht op www.facebook.be/gmbatwork. Geïnteresseerden kunnen op Facebook en Instagram ook steeds foto’s en interessante info delen onder de #GMBATWORK.

Waarom moeten studenten voor Grafimediabeleid kiezen?

Wat mij aanspreekt aan deze richting is het feit dat ik er later nog alle kanten mee uit kan. Ik ben iemand die afwisseling zoekt. Voor mijn stage bijvoorbeeld zal ik terechtkomen in een social media team en zal er beroep worden gedaan op mijn kennis van marketing, maar mag ik ook zelf campagnes ontwerpen en aan SEO doen.

Je leert ook assertief zijn en vlot communiceren via alle mogelijke mediakanalen. GMB’ers zijn sociale personen, wat niet meteen betekent dat je een ‘groot laweit’ hoeft te zijn om deze richting te volgen. Iedereen kan er wel zijn plaats vinden.

Als GMB’er sta je steeds in contact met creatievelingen, maar moet je zelf ook vaak creatief en probleemoplossend te werk gaan en dat blijft telkens een uitdaging.

Het leuke aan GMB is dat je terechtkomt in een groep studenten die nauw met elkaar en met de docenten in contact staan. In de klas is er daarom altijd sfeer en luistert iedereen goed naar elkaar.

Kun je de kern van GMB eens samenvatten?

GMB IS:

• Creative,
  • Original,
  • Motivated and
  • Progressive in
  • Achieving a
  • Solution with
  • Spirit.

AFGESTUDEERDE GMB’ERS AT WORK

“Grafimediabeleid, kortweg GMB richt zich vooral op de marketing- en reclamesector. Zo leer je de basis van alle afstudeerrichtingen kennen, leer je de klant beter kennen en zorg je ervoor dat het gewenste eindresultaat bereikt wordt.

Er zit veel variatie in de richting en dat is ook hetgene wat me vooral aanspreekt. Iedere opdracht is anders. En misschien ook niet onbelangrijk; er zijn tal van jobs waar je met dit diploma aan de slag kan.” – Thomas Van Overberghe, afgestudeerd GMB’er en verkoper bij Computer Checkpoint.

• Ine Dobbelaere, online marketeer bij Digital Factory
  • Zeno Verschaeve werkt bij Lab9 in Internal Sales & Marketing
  • Sasha Herssens, Growth hacker bij The Growth Agency
  • Stefanie Warreyn, hoofd van de Digital Produce afdeling en projectmanager bij reclamebureau DDB Brussels