T.R.O.T.S

Wat houdt jullie project precies in?

Op de website van Arteveldehogeschool wordt er heel beperkt beschreven hoe onze opleiding in elkaar zit, maar het is er niet duidelijk wat er zich dagelijks op onze campus afspeelt. Beelden zijn sterker dan woorden. Het is de bedoeling om een portfolio website te maken die kan inhaken op de website van de Arteveldehogeschool. Met ons project willen we de opleiding visueel voorstellen. Dit aan de hand van het online plaatsen van werkstukken van studenten. Op die manier krijgen eventueel toekomstige studenten een beter beeld over onze opleiding en weten zo ongeveer wat van hen verwacht zal worden. Een goede weergave van onze campus zorgt voor een beter inschatting van studiekeuze.

Sprak dit jullie aan?

Op zich was het een project waar niemand van het team in eerste instantie voor gekozen had. Niettegenstaande dat we het wel een eer vinden dat wij onze campus en opleiding mogen presenteren en promoten. Aangezien het project T.R.O.T.S. toch de voorstelling wordt van de volledige campus, ligt er een grote verantwoordelijkheid (en trots) op onze schouders.

Wat is het doel van dit project?

Het allereerste doel binnen het project was het verwezenlijken van twee grote sub projecten, namelijk het maken van een portfoliowebsite en ook het maken van ‘Demo Reels’ per afstudeerrichting. Op die manier willen we een inkijk geven in reeds gerealiseerde werken door studenten. Ook willen we een overzicht geven van de verschillende afstudeerrichtingen en wat ze precies inhouden. Uiteindelijk hebben we besloten om de ‘Demo Reels’ te vervangen door meerdere interactieve one-pagers naar het model van de storytelling tool ‘Pageflow’. We zetten ons in op het bouwen van een framework dat toelaat om relatief snel meerdere one-pagers te bouwen. Deze pagina’s noemen we ‘stories’. Uiteindelijk bevat onze website een deel portfolio, waarin je verschillende werkstukken kan zien, en een deel ‘stories’. In die ‘stories’ zullen we voor elke afstudeerrichting het verloop en de inhoud duidelijk weergeven.

Lukt het jullie om dit doel te bereiken?

Het belangrijkste is dat we klaar zijn met het design van de website, alsook dat er eenvoudig werkstukken kunnen toegevoegd worden aan de website zodat dit kan gebeuren door docenten en studenten nadat het project afgelopen is, om toch up-to-date te blijven. Daarnaast zouden we ook het gedeelte voor CMO volledig klaar willen hebben.

Wat hebben jullie al bereikt met dit project?

De portfoliowebsite is bijna volledig klaar, hierbij moeten wel nog enkele aanpassingen gemaakt worden qua design. De CMO-story ligt in grote lijnen ook vast, maar deze heeft nog enkele belangrijke assets nodig om volledig klaar te zijn. Ook hier zal nog sprake zijn van aanpassingen maar het prototype is al gemaakt.

Wat zouden jullie in het komende semester nog willen bereiken?

De portfoliosite moet zo snel mogelijk gelanceerd worden. Na de launch kunnen systematisch projecten toegevoegd worden. De site zelf moet wel ‘picobello’ zijn en in één oogopslag duidelijk maken dat het hier gaat om een bruisende creatieve en technische opleiding. Interviews worden afgenomen en gemonteerd. Ook wordt er een video gedraaid bij de off set persen en worden er animaties gemaakt met werk uit de eerste schrijf CMO. We zullen nog een stevige spurt moeten inzetten om de finish te halen.