Je bent ervan overtuigd, je kiest voor jouw Nederlandstalige graduaats-, bachelor of bachelor-na-bacheloropleiding aan de Arteveldehogeschool. Ontdek hier hoe je je kan inschrijven met een buitenlands EEA diploma!

 

Omwille van maatregelen mbt het coronavirus  zijn we momenteel enkel bereikbaar via admissions@arteveldehs.be. Alvast bedankt voor jullie begrip.

  • Registreer je online
  • Verstuur je bevestingsmail
  • We verifiëren je applicatie
  •  
  •  
    Voltooi je inschrijving
  • Ga na of je opleiding een instroomprocedure heeft
  • Speciaal traject? Neem eerst contact op met de trajectbeheerder

Registreer je online vóór 1 september 2021

Je kan je online registreren voor academiejaar 2021-2022  vanaf 1 november 2020.

In het onderdeel "Extra" van de webregistratie vul je de naam van de opleiding die je wenst te volgen in.

Voeg zeker deze documenten toe aan je registratie:

  • Diploma secundair en/of hoger onderwijs en studieoverzicht (+ officiële vertaling als het origineel diploma niet in het Engels, Frans, Nederlands of Duits is). 
    Opmerking: Een HAVO diploma (Nederland) is voldoende om te starten met een graduaatsopleiding, maar niet om te starten met een bacheloropleiding!
  • Kopie van je identiteitskaart/paspoort (voor- en achterzijde);
  • Bewijs dat je voldoet aan de Nederlandse taalvoorwaarden (Als je wilt starten in een Nederlandstalige opleiding);
  • Bewijs dat je voldoet aan de Engelstalige taalvoorwaarden (Als je wilt starten in een Engelstalige opleiding);
  • Bewijs adviesdag (enkel voor de opleiding ba-na-ba creatieve therapie). 

Studenten die het diploma in Nederland hebben behaald, kunnen deze laten doorsturen naar ons via DUO. Dit kan je doen in het online aanmeldingsformulier bij stap 3. Het voordeel hiervan is dat je daarna niet meer hoeft langs te komen bij ons om je origineel diploma te tonen.

Indien je wilt starten in februari, ga je eerst na bij de opleiding zelf of dit wel mogelijk is. De start in februari is gericht naar studenten die zich na één semester hoger onderwijs willen heroriënteren en naar kandidaten die door omstandigheden niet in september konden starten. De deadline voor inschrijvingen is reeds verlopen, je kan enkel nog inschrijven voor het nieuwe academiejaar 2021-2022.

Registreer je voor AJ 21-22 

Verstuur je bevestigingsmail

Na het indienen van jouw registratie, moet je een bevestigingsmail sturen naar admissions@arteveldehs.be. Deze bevat:

  • Jouw voornaam en familienaam;
  • De opleiding die je wenst te volgen aan de Arteveldehogeschool.

We verifiëren je applicatie

Binnen de drie weken ontvang je van ons een e-mail waarin we je laten weten of je voldoet aan de toelatingsvoorwaarden of niet.

Als je voldoet aan de toelatingsvoorwaarden, dan moet je een gecertificeerde kopie van je diploma secundair - en/of hoger onderwijs laten opsturen naar onze hogeschool. Deze kopie moet verstuurd worden door de onderwijsinstelling zelf waar je het diploma behaalde in een verzegelde enveloppe. De onderwijsinstelling kan dit ook bevestigen door een officiële e-mail (met handtekening en stempel) rechtstreeks naar admissions@arteveldehs.be te versturen. Ze dienen hierbij volgende gegevens door te geven: naam student + datum afstuderen + officiële benaming diploma. Deze optie is vaak het makkelijkst.

Een andere mogelijkheid is dat je langskomt bij ons met je origineel diploma. Nadat we alle documenten ontvangen en geverifieerd hebben, ontvang je van ons een positief of negatief antwoord op je registratie.

Voltooi je inschrijving

Omwille van maatregelen mbt het coronavirus zijn we momenteel enkel bereikbaar via admissions@arteveldehs.be. Alvast bedankt voor jullie begrip.

Inschrijven voor het academiejaar 2021-2022

Vanaf 15 oktober 2021 dien je eerst contact op te nemen met de trajectbeheerder van de opleiding om na te gaan voor welke vakken je nog kan inschrijven. Een overzicht van de trajectbeheerders vind je hier.

De inschrijvingen verlopen online. Heb je hulp nodig of wil je een specifieke vraag stellen, neem gerust contact op met ons via e-mail naar admissions@arteveldehs.be

Ook de betaling van je inschrijvingsgeld zal online verlopen. Bij je inschrijving zal je van ons een mailtje ontvangen met verdere instructies hierover. Je betaalt eerst enkel het vast recht. Dit is €113,20 voor een beursstudent en €247,90 voor een bijna- of niet-beursstudent. Eind oktober betaal je de rest van het inschrijvingsgeld online. Alle info over het inschrijvingsgeld en de samenstelling ervan vind je hier.

Neem gerust contact op met een STUVO-medewerker indien je vragen hebt over het beurstarief of andere financiële vragen.
 

*Inschrijven voor het graduaat Verpleegkunde doe je op de campus van onze partners IVV Sint-Vincentius of ZoWe Verpleegkunde.

Ga na of jouw opleiding een instroomprocedure heeft

Opleidingen met een instroomgesprek

Sommige opleidingen maken gebruik van een instroomgesprek. Dit is een verplicht gesprek, niet met de bedoeling om je al dan niet als student te selecteren, maar om samen na te gaan of de gekozen opleiding iets voor jou is.

Deze opleidingen maken gebruik van een instroomgesprek:

Opleidingen met een verplichte instaptoets

Als je wil inschrijven voor een lerarenopleiding (Kleuteronderwijs, Lager onderwijs of Secundair onderwijs) dan moet je in heel Vlaanderen verplicht een instaptoets afleggen. Meer informatie over deze instaptoets, waar en wanneer je deze kan afleggen vind jehier.

Speciaal traject? Neem eerst contact op met de trajectbeheerder

Wil je vrijstellingen aanvragen of een verkort traject volgen? Ga je starten in het afstandsonderwijs of via een SWITCH- of VDAB-traject? Wil je studeren via een credit-  of examencontract of starten in februari?

In al deze gevallen – en alleen in deze gevallen – moet je vooraf aan je inschrijving contact opnemen met de trajectbebeerder van de opleiding. Een overzicht van de trajectbeheerders per opleiding vind je hier. Samen bepalen jullie jouw opleidingsprogramma. Pas daarna kan je je inschrijving verder afwerken.