Student Bert Lecomte sleept radiocampagne t.w.v. 75.000 euro in de wacht

fairtime award medialaan Bert lecomte grafische digital media tuut van tegenwoordig

Bert Lecomte studeert Grafische en digitale media aan Arteveldehogeschool, maar daarnaast is hij ook de oprichter van vzw De Tuut van Tegenwoordig. Met dat platform wil hij jongeren aanmoedigen om hun gehoor te beschermen. Zijn radiocampagne om zijn initiatief bekend te maken viel erg in de smaak bij Medialaan: hij won er de Medialaan Fairtime Award mee, goed voor een reclamebudget van 75.000 euro. 

De Medialaan Fairtime Award is een jaarlijkse creatieve competitie, georganiseerd door Medialaan. Het doel? Sociale en humanitaire organisaties aangemoedigen om een originele pr-campagne op poten te zetten en in te sturen. Want goede doelen verdienen een goede communicatie. 

Berte Lecomte stelde zich kandidaat met een script voor een radiospot, die hij bedacht in samenwerking met de Gentse creative agency Supermachine. Het concept kon Medialaan meteen overtuigen. "De campagne van De Tuut van Tegenwoordig is heel creatief en absoluut niet belerend. Het heeft de mogelijkheid om iets op gang te brengen. Aan de hand van hun call-to-action maken ze het heel concreet", vertelt jurylid Barbara Vandamme. 

Bert werd beloond met een productiebudget van 7.500 euro om zijn radiospot te realiseren. Zodra hij klaar is, krijgt hij airtime op Qmusic en JOE ter waarde van 75.000 euro. Van harte proficiat!

Vorige week was Bert al te gast in de studio van Maarten & Dorothee van Qmusic om een woordje uitleg te geven. Ook Sean Dhondt, ambassadeur van De Tuut van Tegenwoordig, was van de partij. Herbekijk het interview hier. 

De Tuut van Tegenwoordig | Maarten & Dorothee