Arteveldehogeschool

• Bachelor in de logopedie en de audiologie, trajectschijf 3
    Afstudeerrichting:
    • Audiologie
Dit is een deel van het opleidingsonderdeel Ondernemen en innoveren in audiologie.
Studieomvang: 1 studiepunt
Totale studietijd: 26,00 uren
Mogelijke grensdata voor leerkrediet: 01.12.2022 (georganiseerd in semester 1)
Dit deel van het opleidingsonderdeel 'Ondernemen en innoveren in audiologie' wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Coördinator: Goderis Els
Andere docenten: Clinckspoor Roosje, Maes Renate
Taalvak: Nee
Onderwijstalen: Nederlands
Kalender: Semester 5

Leerresultaten en -doelen (lijst)

CodeOmschrijvingNiveauCategorie
LOA/0600Volledig autonoom een duurzame werkomgeving ontwerpen en beheren volgens de geldende kwaliteitscriteria vanuit een kritische en ondernemende ingesteldheid.LeerresultaatBS
LOA/0602Een efficiënte en correcte beroepsadministratie voerenLeerdoel Autonoom-ComplexBS
LOA/0800Ethisch verantwoord handelen in de gezondheidszorg t.a.v. cliënten en collega’s geïnspireerd door reflectie over levensbeschouwing en zingeving, binnen de grenzen van de deontologie, wet- en regelgeving.LeerresultaatBS
LOA/0803Handelen binnen de lijnen van de wet- en regelgeving en de deontologie van het beroepLeerdoel Verdiepend-VerbredendBS

Omschrijving Inhoud

Deze leereenheid behandelt de beroepswetgeving en -administratie van de audioloog. De focus ligt op procedures en documenten met betrekking tot de terugbetaling van hoortoestellen en hoorhulpmiddelen.

Omschrijving Studiematerialen (lijst)

Uitrustings- en werkmateriaal
Studiemateriaal op digitale leeromgeving CanvasVerplicht
  • Niet te koop via de verkoopdienst
  • Niet in voorraad

Omschrijving Onderwijsorganisatie (lijst)

Contactonderwijs
Hoor- en werkcolleges9,00 uren
Toets- en examentijd
Toets- en examentijd2,00 uren
Zelfstudie
Zelfstudie15,00 uren

Omschrijving Onderwijsorganisatie (tekst)

De onderwijs- en evaluatie-organisatie zal verlopen zoals op deze ECTS-fiches is vermeld, tenzij maatregelen moeten genomen worden ten gevolge van een overmachtssituatie en zodoende er andere onderwijs- en evaluatievormen zullen gehanteerd worden.

Omschrijving Evaluatie (lijst)

Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
MomentVorm%Opmerking
eerste examenperiode buiten examenroosterSchriftelijk100,00
Evaluatie(s) voor de tweede examenkans
MomentVorm%Opmerking
derde examenperiode binnen examenroosterSchriftelijk100,00

Omschrijving Evaluatie (tekst)

Aan de hand van een schriftelijk examen wordt getoetst of de student inzicht heeft in de beroepswetgeving en -administratie van de audioloog. De focus ligt op het correct kennen en toepassen van de terugbetalingsprocedures voor hoortoestellen en hoorhulpmiddelen.

Het examen voor de eerste examenkans wordt afgelegd buiten de reguliere examenperiode. Wie later inschrijft, kan het examen afleggen als inhaalexamen in de reguliere examenperiode van januari.

In de opleiding LOA wordt gebruik gemaakt van een taalcharter. In de opleidingsonderdelen van schijf 3 kan dit een impact hebben op de eindscore van het opleidingsonderdeel. Alle informatie wordt meegedeeld via CANVAS.