Campus Hoogpoort

Hoogpoort 15, 9000 Gent

Campus Hoogpoort is de thuisbasis van de algemene diensten en de directie van Arteveldehogeschool. Er gaan geen lessen door op deze campus.

campus-hoogpoort-arteveldehogeschool

Campus Hoogpoort ligt midden in het historische stadscentrum van Gent. De Korenmarkt, de Gras- en Korenlei, het Gravensteen, het Patershol en de Veldstraat liggen op wandelafstand.

☎ 09 234 90 00

Bereikbaarheid

Met de fiets

Er is een fietsenstalling schuin tegenover campus Hoogpoort.

Met het openbaar vervoer

• Vanaf Sint-Pietersstation: neem tram 1 richting Wondelgem of Evergem tot aan de halte ‘Korenmarkt'. Ga te voet via het Emile Braunplein en de Stadhuissteeg naar de campus in de Hoogpoort.
  • Vanaf Dampoortstation: neem bus 3 richting Mariakerke Post of bus 38/39 richting Blaarmeersen tot aan de halte ‘Gent Stadhuis’. Wandel via het Emile Braunplein en de Stadhuissteeg naar campus Hoogpoort.

Met de auto

• Wie met de wagen komt, parkeert best in een ondergrondse parkeergarage (Vrijdagmarkt, Reep, Sint-Michiels of Ramen).
  • Vanaf 1 januari 2020 bant Gent de meest vervuilende auto’s uit de binnenstad. Campus Hoogpoort ligt in de nieuwe lage-emissiezone (LEZ). Benzinewagens vanaf euronorm 2 zijn nog toegelaten in die zone, diesels moeten aan de euronorm 5 voldoen. Meer info op www.lez2020.gent.