Loopbaanbegeleiding

Kies voor loopbaanbegeleiding aan Arteveldehogeschool. We hebben een door de VDAB erkend loopbaancentrum en aanvaarden loopbaancheques.

Momenteel kunnen er geen nieuwe trajecten worden opgestart.

loopbaanbegeleiding

Kiezen voor loopbaanbegeleiding

• Wil je ontdekken welke job bij je past?
  • Wil je een goede werk-privébalans?
  • Wil je werkbaar werk waardoor je energie krijgt?
  • Wil je een goede match tussen jou en je werkomgeving?
  • Wil je een job in lijn met jouw talenten en sterktes?
  • Weet je niet goed waar en hoe je moet beginnen?
  • Wat zou een goede volgende stap in je carrière zijn?

Ons loopbaancentrum

Tijdens je traject gaan we met respect voor je talenten en op het ritme van jouw beweging op zoek naar vitamines voor een zinvolle loopbaan. Het resultaat van je traject is dat je een eigen koers binnen je loopbaan weet te kiezen en te realiseren en daarbij rekening houdt met je eigen sterktes, zwaktes, interesses, aard en ambities.

In ons klein, maar professioneel loopbaancentrum staan eigenheid, beweging, inspiratie, ontdekken en uitdaging centraal.

Tijdens onze gesprekken gebruiken we een rijk arsenaal aan actieve oefeningen, tests en opdrachten. Er wordt geen vast recept gebruikt, wel een menukaart waaruit gekozen wordt afhankelijk van jouw specifieke loopbaanvraag. We vertrekken steeds vanuit wat er werkt, wat je kracht en energie geeft.

Niet alles moet ineens gebeuren. Je leert dat je beter kleine stappen neemt, hoe je positief kan nadenken over je carrière en waarom je er soms voor moet durven gaan.
Ik was erg aan het twijfelen over wat ik wilde doen. Na de begeleiding wist ik het beter, en zo durfde ik het ook aan om mijn eerste stappen richting een zelfstandige job te zetten.

Onze loopbaancoach

Onze gecertificeerde en ervaren loopbaancoach Eva Booms staat voor jou klaar! Zij stelt jouw ontwikkeling, groei en zelfsturing voorop. Eva's ultieme doel is dat jij een eigen koers binnen je loopbaan kiest en kan realiseren. Jij staat aan het roer, Eva is de facilitator.

Eva Booms

"Ik heb Communicatiemanagement gestudeerd in Nederland en ben door mijn stage in Gent terecht gekomen. Ondertussen werk ik vijftien jaar op de dienst Studieadvies van Arteveldehogeschool. Daar begeleid ik studenten en oud-studenten in hun (onderwijs)loopbaan, van eerste studiekeuze tot en met de overgang naar de arbeidsmarkt en de jaren daarna. Ik ben geboeid door het verhaal achter iedere persoon. Iedereen is uniek en ik ben ervan overtuigd dat je (uiteindelijk) terecht komt daar waar je goed in bent en wat je graag doet. Weten wat je waarden zijn is daarbij heel bepalend. Samen zoeken we dat uit op een betrokken manier. Je hebt aan mij een warme en betrouwbare coach!"

Voor wie

Iedereen kan een beroep doen op ons (dus niet alleen maar alumni van Arteveldehogeschool).

Opgelet: je komt in aanmerking voor loopbaancheques eens je 7 jaar werkervaring hebt. Zo niet, dan volg je een betalend traject van €240.

Hoogpoort 15
9000 Gent

loopbaanbegeleiding@arteveldehs.be

Kennismakingsgesprek

Tijdens een persoonlijke intake verkennen we jouw loopbaanvraag.
Kies je voor een coaching bij ons, dan zijn er drie sessies en een vrijblijvende nazorgsessie.

Loopbaancheques

Ons loopbaancentrum aanvaardt loopbaancheques. Check vooraf bij VDAB of je in aanmerking komt. Per zes jaar hebben werknemers recht op twee loopbaancheques van telkens 40 euro: de eerste voor vier uur, de tweede voor drie uur.

Ook als je geen recht hebt op loopbaancheques kan je bij ons terecht. Dat betaal je zestig euro per uur, en moet je minstens een traject van vier uur boeken.