Studentenhuis Poorthuis

Kortrijksepoortstraat 254, 9000 Gent

Poorthuis ligt in de studentenbuurt en vlak bij het STAM en het Citadelpark. Het studentenhuis bestaat uit twee gebouwen die samen een tuin delen met uitzicht op de Leie. Het hoofdgebouw heropende haar deuren in het voorjaar van 2022 na een grondige renovatie. De karakteristieke elementen van het gebouw werden bewaard, maar nu kunnen de 36 bewoners ook genieten van een moderne inrichting en comfort. Het voorgebouw is ons kleinste en meeste huiselijke studentenhuis dat gedeeld wordt door zes bewoners. Alle bewoners van Poorthuis zijn student aan Arteveldehogeschool.

poorthuis-arteveldehogeschool

De kamers

Het hoofdgebouw heeft vier verdiepingen. Elk verdieping is voorzien van gemeenschappelijke douches en toiletten. Op de eerste en tweede verdieping zijn er een grote gemeenschappelijke keuken met leefruimte. De dienst Studentenvoorzieningen verhuurt de polyvalente zaal op het gelijkvloers voor (studenten)activiteiten.

Het voorgebouw heeft een gedeelde keuken met alle keukenbenodigdheden. Er is een leefruimte, twee toiletten, een badkamer met bad en een doucheruimte.

Er is een overdekte fietsenstalling.

Alle kamers in beide gebouwen zijn gemeubeld en hebben een koelkast.

Beheer

Poorthuis wordt beheerd door de huisvestingsdienst van Arteveldehogeschool. De collega’s van de huisvestingsdienst en de bruggenbouwers werken samen aan een fijn verblijf op kot.

Type Huurprijs 2024-2025 (naakte huurprijs + vaste kosten)* Aantal kamers**
Eenpersoonskamer 13m² € 335 + 110 per maand 8
Eenpersoonskamer 14-15m² € 355 + 110 per maand 2
Eenpersoonskamer 18-21m² in voorgebouw € 420 + 110 per maand 2
Duokamer 23m² en duostudio 60m² aangepast aan rolstoelgebruiker op aanvraag vóór 22 mei 2024 2

* Vaste kosten zijn een vast bedrag per persoon, per maand, en omvatten o.a. EGWI en poetskosten. Er is geen eindafrekening.
** Slechts een beperkt aantal van deze kamers komen elk jaar vrij.

poorthuis-arteveldehogeschool