Realisaties & publicaties

Het onderzoek Bridging the gap: 

- stelt persona voor die communicatiemedewerkers helpen om hun doelgroep beter te begrijpen: www.bridgingthegap.be
- de presentaties van onze studiedag  (juni 2017) waar ook VRT, Kind & Gezin en Stad Antwerpen kwamen spreken over diversiteit, kan je hier bekijken
- het onderzoeksrapport vind je hier: diversiteit_in_overheidscommunicatie_.pdf

Het onderzoek The Sharing Personality: 

Onderzoeksrapporten:
Rapport1: The Sharing Personality: bevindingen obv deskresearch & interviews
Rapport2: The Sharing Personality: bevindingen obv enquetes
Franssen, V., Bonne, K., Malfliet, N., De Maeyer, C., & Michels, M. (2017).  The Sharing Economy: about micro-entrepreneurship and givers financial motives. Proceeding Management International Conference (24-27 may 2017, Italy, Venice).
Franssen, V. (2017). The Sharing Personality: Wie neem er (niet) deel aan deelinitiatieven en waarom (niet)? Oikos, 84 (4), pp 59-72.
Rapport3: Stappenplannen fiscale verplichtingen deeleconomie erkende platformen Inkomsten 2017 - Aanslagjaar 2018

Speeches:
Powerpointpresentatie “Delen: een kwestie van persoonlijkheid of van contextuele hefbomen.” IMGent congres, Tussen Delen en Beschermen: over kennis, informatie, communicatie. Politeia & Arteveldehogeschool. Gent. 10/02/2017. 
Powerpointpresentatie "Sharing Economy: new business models" MIC Conference Venice. Italy. 26/05/2017.
Powerpointpresentatie "The Sharing Personality" UGent Deeleconomie II Workshop. UGent, Fac. Letteren en Wijsbegeerte. Gent. 31/05/2017.
Powerpointpresentatie ''The Sharing Personality - Sharing Business Models - Gent Klimaatstad''. Slotevent The Sharing Personality, Arteveldehogeschool Gent. 07/09/2017.

Het onderzoek Snapchat: van puberhype tot nieuw (journalistiek) medium? 

Onderzoeksresultaten:
snapchat_-_resultaten_kwalitatief_onderzoek.pdf
snapchat_-_resultaten_survey_bij_1406_jongeren.pdf

Poster:
snapchatonderzoek_samengevat_in_infographic.pdf

In de pers:
snapchat_in_pub.pdf
snapchat_-_de_journalist.pdf
artikel_snapchat_de_standaard.pdf

Het onderzoek ROI: Regionaal ook interessant: 

Publicaties:
Franssen, V., Rombaut, I., Devroe, I., & Stevens, I. (2016). Costs and benefits of marketing communication investments for Small and Medium Enterprises (SMEs): creating tools for Return on Investment (ROI) estimations and calculations of local marketing (communication) campaigns. Proceedings of the International Business Conference 2016 (April 28th): Searching for Innovative and Creative Business Solutions (pp. 120-133). Vilnius (Lithonia): Vilniaus Kolegija. Proceedingpp 120-133.

Franssen, V. & Bonne, K. (2017). Which tools about marketing ROI do Belgian micro SMEs need the most? Proceedings of the SPACE international network Conference 2017 (April 26-28th):  Porto (Portugal): ISCAP Accounting and Business School.  Presentation.  Proceeding pp 40-51.

Rapporten (Nederlands/Dutch):

Ontwikkelde tools (Nederlands/Dutch, door studenten):

Het onderzoek Antenna: omgevingsgerichte voelsprieten stimuleren bij kleine ondernemingen als trigger voor innovatie: 

Tool die organisaties helpt om ideeën voor innovatie te vinden in de macro-omgeving  Innovator Generator.

Publicaties: 

Het onderzoek THRIVE! Entrepreneurial skills as solid base for a future in the Creative Industry:

Het ontwikkelen van een scan en leermaterialen voor ondernemersvaardigheden, specifiek gericht op de creatieve industrieën.

  • Country study: een rapport met de status quo van de creatieve industrieën en onderwijs over ondernemerschap per land. Onder de titel How future proof are the creative industries? hebben Britse en Nederlandse collega's een overzicht gemaakt per projectland, behalve hun eigen landen ook België, Duitsland en Spanje omvattend. Het complete rapport.
  • Future profiles: een toekomstgericht onderzoek naar veranderingen in de bedrijfs- en werknemersprofielen in de creatieve industrieën de komende tien jaar, uitgevoerd door de Bergische Universität Wuppertal (Duitsland). Het definieert vijf subsectoren en stelt op basis van onderzoek een business-model-canvas op voor een typisch bedrijf in 2026 in elk van de sectoren. Het complete rapport (concept).