Vorming & consultancy

Quest ondersteunt en adviseert kernteams in organisaties waaronder scholen, kinderdagverblijven, stadsdiensten en beleidsadviserende organisaties. Samen met deze kernteams verbeteren we de onderzoekende houding in hun organisaties. We brengen kernteams van verschillende organisaties bij elkaar. Zo zorgen we voor het ontstaan van lerende netwerken.

Wanneer we een vorming of advies voor maat voor jou uitwerken, gaan we samen op zoek welk format het best aansluit. Dit kan zijn:

  • een éénmalige workshop
  • een interactieve lezing
  • een traject met procesbegeleiding
  • coaching (individueel of in groep)

Vormingen

Open vormingen

Quest zet volop in op bijscholing. Ontdek ons aanbod voor:

Vormingen op maat

Ben je specifiek op zoek naar een opleiding op maat van jouw organisatie? We stellen een opleiding samen op basis van jouw behoeften.  Neem contact op met de hoofdpromotor, Joke Hurtekant voor meer informatie.

Advies op maat

Op vraag zorgen wij ook voor advies op maat. We vertrekken vanuit de ervaringen en competenties van de deelnemers. Aan de hand van conceptuele kaders, concrete voorbeelden en gerichte coaching maken we de vertaalslag van theorie naar praktijk. We zetten deelnemers aan tot reflectie, dialoog en onderzoek.

Een greep uit ons aanbod

  • Een basisschool of secundaire school zoekt begeleiding om een visie op educatie duurzame ontwikkeling(EDO) te implementeren, niet alleen op klas-, maar ook op schoolniveau.
  • Een groepsopvang van schoolgaande kinderen heeft vragen omtrent het stimuleren van kinderen om aan de slag te gaan met STEM.
  • Vrijetijdsorganisaties zoeken naar boeiende input voor kinderkampen.
  • Een school wil niet enkel inzetten op STEM, maar wil ook kunst integreren (STEAM) om tot betekenisvol onderwijs te komen dat elke leerling kan aanspreken. 
  • Het stedelijk onderwijs Antwerpen vraagt advies hoe ze best hun coaching van STEM-leerkrachten organiseren. Een belangrijke voorwaarde is dat er een goede doorstroming moet zijn van lager naar secundair onderwijs.
  • Een kinderdagverblijf wil een gedragen teamvisie op risicovol spel ontwikkelen, en wil praktische tips om kansen tot risicovol spel te creëren en gepast te ondersteunen.