Praktijk, stage en bachelorproef

Je brede theoretische basis wordt waar mogelijk meteen getoetst aan de praktijk. Gaandeweg bouwen we dat op.

Al van bij het begin van je opleiding werk je onder begeleiding aan geïntegreerde projecten. Je gaat ook aan de slag met digitale en sociale media. Al doende verken je zo alle facetten van het communicatievak.

Eens je dat onder de knie hebt, steken we een tandje bij. Je werkt projecten uit voor echte klanten, levert afgewerkte producten aan en doet communicatieonderzoek. Je verdiept je in vragen als:

  • Hoe werk je een sponsoringbeleid uit?
  • Hoe vang je crisissen op?
  • Hoe organiseer je evenementen?
  • Wat krijgt een communicatieambtenaar bij de overheid op zijn bord?

Je eigen communicatiebureau

Tot slot duik je volop de realiteit in. Je werkt verschillende weken als een heus communicatiebureau aan een echte case voor een externe klant. Daarnaast loop je ongeveer drie maanden stage. Je kiest zelf tussen het binnen- of het buitenland en wordt ondergedompeld in het echte beroepsleven in (een bepaalde sector van) de communicatiewereld.

Je bachelorproef is de praktische kroon op het werk.

Bachelor in het communicatiemanagement Arteveldehogeschool