Leer de opleiding kennen

Infodag 20 april

Vragen stellen aan docenten en studenten? Een rondleiding volgen of een cursus inkijken? Kom naar de infodag op zaterdag 20 april en ontdek of de opleiding écht bij jou past.

Openlesdagen

Kom naar een open les en ontdek of de opleiding jou inhoudelijk ligt.

Iets voor jou?

• Je hebt een brede interesse en bent nieuwsgierig.
  • Je wil kinderen van 6 - 12 jaar graag iets leren.
  • Je houdt ervan iets uit te leggen.
  • Je hebt een hart voor kinderen en wil een rol spelen in hun ontwikkeling.
  • Je kunt goed organiseren en gaat graag op weg met een groep kinderen.
  • Je pakt uitdagingen creatief aan.
  • VDAB zette op deze pagina de competenties voor leerkracht lager onderwijs op een rijtje.

Na mijn opleiding kon ik direct aan de slag als leerkracht in het zesde leerjaar. Ik vind het fantastisch om mee te gaan in de denkwereld van mijn leerlingen, te zien hoe ze zich gedragen en natuurlijk om deel uit te maken van hun ontwikkeling. Die fascinatie voor kinderen heb ik altijd gehad. Vroeger begeleidde ik in mijn vrije tijd ook kampen.
Sarah-Aïsha De Baerdemaeker
Oud-student Educatieve Bachelor Lager Onderwijs en leerkracht zesde leerjaar

Brochure aanvragen?

Selecteer het academiejaar:

Alles over de opleiding Educatieve Bachelor Lager Onderwijs

Trajecten op maat

De opleiding biedt enkele trajecten op maat. We geven hier een overzicht van de mogelijkheden:

Ik werk in Doornik in het immersieonderwijs. De kinderen zijn Franstalig, maar krijgen de helft van hun vakken in het Nederlands. Onder andere wiskunde, techniek en muziek. Dat moet je allemaal kunnen als leraar in het lager onderwijs. Logisch dus dat de opleiding heel divers is. Sommige kandidaat-studenten laten zich afschrikken door bepaalde vakken. Dat hoeft niet. Als je echt wil en je zet door, dan kom je er wel. Het loont de moeite, want als leraar krijg je heel veel terug.
Julie Van Honacker
Oud-student Educatieve Bachelor Lager Onderwijs en leerkracht Immersieonderwijs
studenten lager onderwijs arteveldehogeschool

Contacteer ons

Vragen over één van deze onderwerpen? Kies het onderwerp en stel ze!