Leer de opleiding kennen

Infodag 20 april

Vragen stellen aan docenten en studenten? Een rondleiding volgen of een cursus inkijken? Kom naar de infodag op zaterdag 20 april en ontdek of de opleiding écht bij jou past.

Openlesdagen

Kom naar een open les en ontdek of de opleiding jou inhoudelijk ligt.

Iets voor jou?

• Herinner jij je nog die gepassioneerde leraar die jou inspireerde? Zo wil jij ook jongeren heel wat bijleren en motiveren. Tegelijk weet je ook met de ouders een band op te bouwen. Met al jouw kennis en vaardigheden word jij die gepassioneerde leraar.
  • Vanaf het eerste jaar duik je in de praktijk. Eerst doe je ervaring op in een leeromgeving op de campus. Daarna volgen langere en meer uitdagende stageperiodes. Aan het eind van de opleiding ben je helemaal klaar om voor de klas te staan.
  • Je wordt een expert in jouw twee onderwijsvakken, uiteraard. Maar dat is niet alles. Je wordt een echte leraar die je leerlingen uitdaagt en hen ziet opgroeien tot jonge volwassenen. Dat geeft jou veel voldoening.
Ik ben een echte duizendpoot. Zo heb ik een tijdje games ontworpen, maar ben ik ook heel geïnteresseerd in sport. Daarom heb ik informatica gecombineerd met bewegingsrecreatie. Al tijdens mijn opleiding ben ik zelfstandig begonnen als personal trainer en vandaag is die bezigheid uitgegroeid tot een volwaardig bedrijf. De goede mix van praktijk en een stevige theoretische basis tijdens de opleiding heeft voor mij de deur geopend naar het ondernemerschap. Daar ben ik bijzonder blij mee.
Thomas Kumps
Oud-student Bachelor Secundair Onderwijs, Personal Trainer

Brochure aanvragen?

Selecteer het academiejaar:

Alles over de Educatieve Bachelor Secundair Onderwijs

Kies jouw 2 onderwijsvakken

Van bij de start selecteer je twee onderwijsvakken, uit een lijst van 24. In die twee vakken word jij inhoudelijk expert.

Bekijk in deze tabel welke onderwijsvakken je met elkaar kan combineren.

Trajecten op maat

De Educatieve Bachelor Secundair Onderwijs is voor studenten die uit het secundair onderwijs komen of voor mensen die zich willen heroriënteren naar het onderwijs. De bachelor is zowel te volgen in dagonderwijs als in begeleid afstandsonderwijs. Zo haal je jouw diploma op je eigen tempo. Ook specifieke trajecten behoren tot je opties.

Ik koos voor Nederlands en Frans in begeleid afstandsonderwijs. Ik had al werk én een kindje, dus dagonderwijs was uitgesloten. Dankzij het traject in afstandsonderwijs kon ik mijn leraarsdroom toch waarmaken. Het is natuurlijk niet niks om een opleiding met werk en gezin te combineren. Maar ik ben wel tevreden over de flexibiliteit en de bereikbaarheid van de docenten. Als je met een vraag zit, kan je hen altijd mailen. Je leert je plan trekken in het afstandsonderwijs, maar je wordt nooit aan je lot overgelaten.
Tine Vyt
Oud-student Bachelor Secundair Onderwijs, geeft les in het OLV ­Instituut in Gent
studenten secundair onderwijs arteveldehogeschool

Contacteer ons

Vragen over één van deze onderwerpen? Kies het onderwerp en stel ze!