Leer de opleiding kennen

Infodag 20 april

Vragen stellen aan docenten en studenten? Een rondleiding volgen of een cursus inkijken? Kom naar de infodag op zaterdag 20 april en ontdek de opleiding die écht bij jou past.

Openlesdagen

Kom naar een open les en ontdek of de opleiding jou inhoudelijk ligt.

Iets voor jou?

• Je bent een echte generalist.
  • Je wil medische, psychologische en maatschappelijke kennis opbouwen.
  • Je wil de levenskwaliteit van mensen met een fysieke of mentale beperking verbeteren.
  • Je ziet potentieel in mensen.
  • Je hebt interesse in het menselijk functioneren op medisch én psychologisch vlak.
  • Je staat stevig in je schoenen en hebt geen probleem met zelfstandig werken.
  • Je bent creatief.
  • Je ziet kansen waar anderen problemen zien.
  • Je wil met zowel kinderen, jongeren, volwassenen als ouderen werken.
Ik ben onmiddellijk beginnen te werken nadat ik afgestudeerd was. Twee halftijdse jobs: in de voormiddag doe ik de revalidatie van hart- en longpatiënten in het AZ Sint-Lucas en in de namiddag ben ik ‘vlinder’ in het AZ Jan Palfijn. Daar spring ik overal in waar een ergotherapeut nodig is.
Ruben Haelewyn
Oud-student Ergotherapie en werkt binnen het zorgprogramma geriatrie in het UZ Gent

Twijfel je of de opleiding iets voor jou is?

We willen met élke kandidaat-student met interesse in onze opleiding een persoonlijk instroomgesprek te doen. Tijdens dit gesprek hebben we oog voor haalbare doelstellingen en individuele vragen. Het instroomgesprek kan plaatsvinden op afstand of op campus tijdens de infodagen.

Behaal gratis je diploma Ergotherapie met VDAB

VDAB biedt je de kans om gratis te studeren als werkzoekende. Je kiest uit een groot aanbod van erkende studies die leiden naar knelpuntberoepen. Die bieden meer kans op werk. Vanaf academiejaar 2023-2024 kan dit ook voor de opleiding Ergotherapie.

Begeleid afstandsonderwijs

Wil je studeren via afstandsonderwijs? Dat kan vanaf academiejaar 2022-2023.

Voor wie?

• Je wil studeren op afstand.
  • Je wil een job en/of een gezin combineren met studeren.
  • Je wil je kansen op de arbeidsmarkt vergroten.
  • Je zoekt een nieuwe uitdaging.
  • Je wil meer variatie binnen je job.
  • Je wil doorgroeien binnen je functie.

Brochure aanvragen?

Selecteer het academiejaar:

Alles over de opleiding Ergotherapie

Trajecten op maat

De opleiding biedt enkele trajecten op maat. We geven hier een overzicht van de mogelijkheden:

Ik studeerde af in juni 2018. Sindsdien werkte ik al in veel organisaties, van een woonzorgcentrum tot een ambulant revalidatiecentrum voor kindjes. Heel leerrijk!

Ik ben blij dat ik voor Arteveldehogeschool koos. De opleiding heeft een goede naam en ik vind Kantienberg echt een topcampus. En omdat elke klasgroep een eigen trajectcoach heeft, voel je je bijzonder goed omringd.
Melissa Debeleyr
Oud-student en Ergotherapeut in het AZ Sint-Nikolaas in Beveren
studenten ergotherapie arteveldehogeschool

Vragen over één van deze onderwerpen? Kies het onderwerp en stel ze!