Programma

Hoe ziet het eerste jaar eruit? 

In het eerste semester krijg je de basis van grafische media: inzicht in mediavormen, vormgeving en technologie. Je leert werken met Illustrator en maakt kennis met HTML en CSS. 

Vanaf het tweede semester krijg je vakken specifiek voor je afstudeerrichting. Je krijgt inzicht in printtechnologie, business modeling voor de creatieve industrie en user experience. Je leert werken met programma’s als Photoshop, Premiere Pro en InDesign. We werken ook aan je persoonlijke en professionele vaardigheden in het Engels

Om de bedrijfsrealiteit te verkennen, organiseren we tijdens het eerste semester een Meet the professional event. Hier leer je de profielen kennen waarmee je later zal gaan samenwerken.  

Wat volgt in het tweede jaar? 

In het eerste semester verdiep je je verder met vakken als Accountmanagement en bouw je je commerciële skills verder uit, maar ook de technologische kant komt aan bod met Material Science en New Media Technology. 

Het tweede semester starten we met een internationale bootcamp: we spenderen een week in een Europese creatieve stad. In het tweede semester wordt je kennis van het Engels en Frans verder opgebouwd. Een aantal vakken worden ook in het Engels gedoceerd.

Al doende leert men, zeker in de grafische en digitale industrie. Om je conceptueel denken aan te wakkeren ga je aan de slag met een reclamecampagne volgens de briefing van een klant. 

En in het derde jaar? 

Om je volledig klaar te stomen voor de internationale communicatiewereld, doorloop je je volledige laatste jaar in het Engels

In je derde jaar staat Conceptual Design centraal en ga je aan de slag met reële communicatievragen uit de (internationale) bedrijfswereld. Hier leer je ook samenwerken met andere beroepsprofielen uit de sector. 

In het derde jaar kan je kiezen om een deel van je opleiding in het buitenland te volgen. We werken samen met 24 partneruniversiteiten en – hogescholen. Je kan ook een stage in het buitenland doen. Praag, Madrid, Amsterdam, Berlijn? Of liever Rusland of Canada? Aan jou de keuze! Een uitgelezen kans om je zelfstandigheid te vergroten en je talenkennis bij te spijkeren. Met een buitenlandervaring op je cv onderscheid je je sowieso van andere sollicitanten.  

Indien je besluit om in België te blijven loop je 10 weken stage in een Engelstalige context. Alles wat je tijdens je opleiding geleerd hebt, pas je toe in een reële werksituatie. 

Op het einde van je opleiding dien je je bachelorproef in. Voor studenten internationale Grafische en digitale media is dit een onderzoek binnen de grafische en digitale sector. 

Na je opleiding ben je een startklare professional met een sterke drive om dingen aan te pakken. 

Semestersysteem (SEM) -  Studiepunten (SP)
Raadpleeg de ECTS-fiches voor meer informatie over elk opleidingsonderdeel.

 

Downloaden