Leer de opleiding kennen

Infodag 20 april

Vragen stellen aan docenten en studenten? Een rondleiding volgen of een cursus inkijken? Kom naar de infodag op zaterdag 20 april en ontdek of de opleiding écht bij jou past.

Openlesdagen

Kom naar een open les en ontdek of de opleiding jou inhoudelijk ligt.

Iets voor jou?

• Je werkt graag met kinderen.
  • Samen spelen vind je super, maar je wil ze graag ook iets bijbrengen.
  • Je bent speels en expressief.
  • Je durft initiatief nemen en leidinggeven aan een groep.
  • VDAB zette de competenties voor leerkracht kleuter- en lager onderwijs op een rijtje.

Waarom ik voor kleuteronderwijs heb gekozen? Het komt erop neer dat ik liever in de klas sta dan voor de klas. In het begin had ik wat vooroordelen over het kleuteronderwijs, maar die bleken totaal niet te kloppen. Je moet veel meer doen dan verzorgende taken. Ervaringsgericht leren is erg belangrijk. Het is niet zomaar wat tekenen en schilderen.
Emma Lien Van Vynckt
Oud-student Kleuteronderwijs en werkt halftijds in het kleuter- en halftijds in het lager onderwijs

Alles over de opleiding Educatieve Bachelor Kleuteronderwijs

Trajecten op maat

De opleiding biedt enkele trajecten op maat. We geven hier een overzicht van de mogelijkheden:

De opleiding is wat veranderd, ten goede. Nu hebben we een vaste dag in de week stage. Je leert je klasje van bij het begin goed kennen en je krijgt echt een band met de kleuters. Het is zo fijn om ze te zien opgroeien.
Lize Van De Vijver
Student Kleuteronderwijs
studenten kleuteronderwijs arteveldehogeschool

Studeren in diversiteit

Arteveldehogeschool wil op het vlak van diversiteit een voorbeeld én een inspiratiebron zijn voor de bredere samenleving. Ook in de Educatieve Bachelor Kleuteronderwijs omarmen we diversiteit in al haar vormen, als motor voor veerkracht en groei bij onze studenten, docenten en medewerkers. Zo creëren we een open gemeenschap en dragen we zorg voor iedereen, ongeacht je afkomst, geaardheid, geslacht, beperking of levensbeschouwing. Iedereen is welkom, iedereen krijgt alle kansen!

Contacteer ons

Vragen over één van deze onderwerpen? Kies het onderwerp en stel ze!