Let op: voor deze bacheloropleiding start het academiejaar 2024-2025 uitzonderlijk op 18 september.

Leer de opleiding kennen

Infodag 20 april

Vragen stellen aan docenten en studenten? Een rondleiding volgen of een cursus inkijken? Kom naar de infodag op zaterdag 20 april en ontdek de opleiding die écht bij jou past.

Openlesdagen

Kom naar een open les en ontdek of de opleiding jou inhoudelijk ligt.

Iets voor jou?

• Jij zorgt voor een frisse adem en schone tanden bij iedereen.
  • Je bent praktisch ingesteld en hebt een vaste hand.
  • Je bent niet bang voor een cursus biologie, chemie of fysica.
  • Je bent communicatief en hebt interesse in psychologie.
  • Je werkt graag met kinderen én volwassen.
  • Je wil alles te weten te komen over de mond en hoe je allerlei ziektes en kwalen voorkomt.
  • Je wil dé preventieve en educatieve schakel worden die zorgt voor een betere mondhygiëne.
Na een loopbaan van zes jaar als tandartsassistent kriebelde het om mijn kennis en vaardigheden verder te verbreden en te verdiepen. De combinatie met een deeltijdse job is een haalbare kaart.

Mijn motivatie was mijn grootste drijfveer die mij doorheen deze studie loodste. Vooral zelfstandig werken, patiëntencontact en goede zorg verlenen, trokken mij erg aan.

Zorg ook dat je genoeg lessen op de campus kan meepikken. Zo leg je ook contacten met je medestudenten en docenten. Gewoon doen.
Thomas Van Damme
Alumnus Mondzorg

Brochure aanvragen?

Selecteer het academiejaar:

Alles over de opleiding Mondzorg

Trajecten op maat

De tandarts met wie ik samenwerk, vindt preventie heel belangrijk maar komt er gewoonweg niet aan toe. Er zijn altijd wel andere urgenties. Ze is blij dat ik voor haar patiënten nu wel tijd en aandacht kan maken voor een goede controle en preventie.

De opleiding zelf vond ik heel prettig. We waren de eerste lichting die Mondzorg studeerde. Je merkte dat studenten en docenten zich met hart en ziel inzetten voor de nieuwe opleiding. De lat lag meteen hoog. Blij dat ik als halftijds docent dat werk mag verderzetten!
Celeste Jacobs
Oud-student en halftijds docent Mondzorg en halftijds werkzaam in een tandartsenpraktijk
studenten mondzorg arteveldehogeschool

Vragen over één van deze onderwerpen? Kies het onderwerp en stel ze!