Bijscholingen en studiedagen

Bijscholing - De digitale wereld

Deze bijscholing geeft je een helikopterview over de recente digitale (r)evolutie. Naast een brede waaier aan interessante gastsprekers uit het werkveld, maakt deze opleiding ook gebruik van interactieve, activerende werkvormen.

“Your experience is your brand. Your digital touchpoints now form the majority of your experience.”

Inhoud

Deze bijscholing geeft je een helikopterview over de recente digitale (r)evolutie. Naast een brede waaier aan interessante gastsprekers uit het werkveld, maakt deze opleiding ook gebruik van interactieve, activerende werkvormen. We sluiten deze bijscholing af met een workshop waarin we onze nieuwe inzichten in de praktijk omzetten.

2 avondsessies – 3ECTS - €475

dinsdag 20/10

dinsdag 27/10

 

Avondsessie 1: “The importance of digital transformation”

Dat de traditionele manier van zaken doen voorbij is, is duidelijk. Maar wat heeft dit voor gevolgen voor bedrijven en hun business? Nieuwe spelers veroveren gemakkelijk een bestaande markt dankzij innovatie en definiëren zo de nieuwe standaarden. “Player 2 has entered the game” en we mogen er niet van uitgaan dat ze geen bedreiging vormen. Daarnaast hebben consumenten dankzij digitale technologieën de wereld aan hun vingertoppen. Hoe heeft dit zijn online customer journey veranderd? In deze sessie brengen we het belang van digitale transformatie in kaart en krijg je een helikopterview over de recente digitale (r)evolutie.

Avondsessie 2: “Human Centered Design”

Customer experience draait niet rond “designing the thing right”, maar om “designing the right thing”. In deze workshop gaan we zelf aan de slag en proberen we een antwoord te vinden op wat human-centered design is en hoe dit ons productaanbod kan beïnvloeden. We ervaren hands-on welke methodes hiervoor gebruikt worden.

Leerdoelstellingen

Na het volgen van deze module bent u in staat om…

· het concept digitale (r)evolutie te begrijpen en de impact ervan op de achterliggende bedrijfsprocessen high-level in kaart te brengen;

· een inzicht te creëren in de waarde van technologie in uw bedrijf;

· te begrijpen wat “de klant centraal stellen” écht voor je organisatie betekent;

· de trends op vlak van digital business te benoemen;

· te begrijpen wat human-centered design is en hoe dit uw productaanbod kan beïnvloeden;

· het human-centered design framework toe te passen op uw productaanbod.

Doelpubliek

Deze bijscholing richt zich op professionals die reeds enkele jaren werkervaring op de teller hebben staan en die:

· digitale opportuniteiten zoeken, zien en ermee aan de slag willen gaan;

· een basis aan digitale kennis hebben en er zich verder in willen verdiepen;

· flexibel ingesteld zijn in een (digitale) wereld die almaar sneller draait.

Data

Lesmomenten: 20/10 en 27/10.

Data onder voorbehoud van wijzigingen.

Evaluatie: online, binnen 3 weken na het afronden van de module.

Brochures

Word jij student aan Arteveldehogeschool?

Ben jij geïnteresseerd in een specifieke opleiding of meerdere opleidingen aan onze hogeschool? Of wil je graag op de hoogte blijven van infodagen, workshops en andere activiteiten die je helpen bij je studiekeuze?

Hou mij op de hoogte

Wil je graag in contact blijven met onze hogeschool?

Via onderzoeksprojecten, stages, bachelorproeven en andere samenwerkingen zorgen we voor een duurzame en nauwe relatie met het werkveld. Wil je graag dat we jou ook op de hoogte houden van onze werking en initiatieven?

Ik wil graag geïnformeerd worden