De taxonomie van Bloom in de praktijk: Franstalige strips in de taalles

Bloom leest graag strips !

Hoe kan het lezen van een stripverhaal het leerproces van het Frans bevorderen? Hoe kunnen we, op een ludieke en zinvolle wijze, een stripverhaal leren analyseren en tegelijkertijd de creatieve intelligentie van onze leerlingen stimuleren?

Inhoud

We leren samen hoe het hanteren van de taxonomie van Bloom en het werken rond een stripverhaal in een taalles Frans gecombineerd kunnen worden. De volgende didactische prioriteiten vormen de “rode draad” van onze aanpak:

  • een interactieve les volledig in het Frans,
  • het doorgeven van een cultuurbagage aan onze doelpubliek,
  • een creatieve manier om een stripverhaal samen te lezen,
  • plezier beleven bij het lezen van hedendaagse Franstalige strips.

Doelgroep

Leerkrachten ADO-TSO 1ste-2de-3de graad

Praktische informatie

Wanneer?

Vrijdag 14 februari 2020 van 9u00 tot 12u00

Waar?

Campus Kattenberg
Kattenberg 9
9000 Gent

Kostprijs

45 euro

Administratieve vragen

Fleur Liefooghe
Partners in leren - OSO
09 234 82 31

Lesgever

Frédéric Hauwaert
Docent Frans Arteveldehogeschool, leerkracht Frans ASO, licentiaat in de Romaanse filologie, Taalcoach bij ProFFF en vzw Roeland, lid van LzG