Vergroot de werktevredenheid en effectiviteit van de medewerkers als een pro! 

"We do not learn from experience, we learn from reflecting on experience."
John Dewey

 

De wereld is in een alarmerend tempo veranderd. Het aanpassen aan deze veranderingen zal voor ons allemaal een uitdaging zijn. Lerende professionals zijn in een goede positie om hun kennis, vaardigheden en tools te gebruiken om als pioniers te fungeren bij deze transformatie. Ze zijn ook goed geplaatst om medewerkers te ondersteunen die worstelen in deze wereld in beweging.

  • Wat is supervisie? Intervisie? En hoe verhouden zij zich tot coaching? Hoe kunnen we methodieken inzetten? Op deze vragen willen we een antwoord geven tijdens deze methodiekentraining. We doen dit op een ervaringsgerichte, actieve manier: door met diverse verbale en non-verbale creatieve methodieken aan de slag te gaan tijdens de oefeningen en toepassingen. We vertrekken daarbij vanuit jouw praktijkervaring en/of leervragen.  
  • We gaan voor ervaringsleren waarbij de deelnemers opgeladen, met concrete acties en voldaan huiswaart keren.
  • Iedere medewerker is zelf bron van verandering, maar verandering kan slechts tot stand komen via het bewustzijn. Dankzij intervisie / supervisie gaan we voor lerende professionals in lerende settings. Bewustzijn is een belangrijke pijler van prestatieverbetering, beweeg dankzij ervaringsleren sterk mee met het volgende vraagstuk op tafel.  

Doelgroep

  • Voor leidinggevenden, stafmedewerkers, coördinatoren
  • Voor teamcoaches, teambegeleiders
  • Voor supervisoren, intervisie- of procesbegeleiders
     
  • Voor iedereen die met groepen werkt

Lesgevers

Ida Veldeman combineert in haar loopbaan management en consultancy expertise in profit en non profit. Ze is actief als zelfstandig trainer, consultant  en coach en als docent en onderzoeker aan de Arteveldehogeschool. Als onderzoeker werkte ze mee aan een aantal projecten met focus op de rol van de leidinggevende. Zo nam ze deze insteek mee in een project rond het Nieuwe Werken ism Vlerick Management School en aan een project met focus op de rol van de leidinggevende en het team bij re-integratie na Stress en Burn-out.