Bijscholingen en studiedagen

Module - Building blocks of digital transformation

In deze module koppelen we de bedrijfsstrategie aan onze marketingstrategie. Naast een brede waaier aan interessante gastsprekers uit het werkveld, maakt deze opleiding ook gebruik van interactieve, activerende werkvormen. Geen theoretische uiteenzettingen dus, maar échte cases.

“Technology makes the world a new place”

Inhoud

In deze module koppelen we de bedrijfsstrategie aan onze marketingstrategie. Naast een brede waaier aan interessante gastsprekers uit het werkveld, maakt deze opleiding ook gebruik van interactieve, activerende werkvormen. Geen theoretische uiteenzettingen dus, maar échte cases.

5 avondsessies – 6ECTS - €625

dinsdag 26/01

dinsdag 2/02

dinsdag 9/02

dinsdag 23/02

dinsdag 2/03

Avondsessie 1 : Nieuwe technologieën

In deze sessie onderzoeken we de hedendaagse opkomende en potentieel ontwrichtende technologieën (AI, VR, AR, big data, Internet of Things, …) en hoe deze een invloed kunnen hebben op bedrijfs- en inkomstenmodellen. Waar moet je zoeken om de nieuwste trends te spotten?

Avondsessie 2 & 3: E-commerce decisions

Een online verhaal aan onze organisatie breien is niet altijd even evident. Expert ter zake, Sven Bally, gidst ons door de verschillende keuzes die we daarbij moeten maken. Daarnaast maken we kennis met het concept van growth marketing.

Avondsessie 4 & 5: Digital Marketing

Nu de consument steeds vaker online terug te vinden is, moeten we ervoor zorgen dat deze digitale touchpoints in onze marketingstrategie terug te vinden zijn. In deze sessies krijgen we van verschillende digital consultants raad bij het opstellen van ons eigen (digitaal) marketingplan. Aan de hand van de 4 M’en van marketingtransformatie, brainstormen we gericht over de verschillende online technieken om nieuwe en bestaande klanten langdurig aan ons te binden.

Leerdoelstellingen

Na het volgen van deze module bent u in staat om…

· de bedrijfsstrategie aan de marketingstrategie te koppelen en te begrijpen welke rol digital hierin speelt;

· te begrijpen wat growth marketing is en welke tools je kunnen helpen om een start-up snel te doen groeien;

· de eigen kanalen, sociale media of zelfs influencers in te zetten om bedrijfscontent te distribueren;

· Performance marketing tips en tricks toe te passen om te optimaliseren voor conversie;

Doelpubliek

Deze bijscholing richt zich op professionals die reeds enkele jaren werkervaring op de teller hebben staan en die:

· digitale opportuniteiten zoeken, zien en ermee aan de slag willen gaan;

· een basis aan digitale kennis hebben en er zich verder in willen verdiepen;

· flexibel ingesteld zijn in een (digitale) wereld die almaar sneller draait.

Data

Lesmomenten: 26/01, 2/02, 9/02, 23/02, 2/03.

Data onder voorbehoud van wijzigingen.

Evaluatie: online, binnen 3 weken na het afronden van de module.

Brochures

Word jij student aan Arteveldehogeschool?

Ben jij geïnteresseerd in een specifieke opleiding of meerdere opleidingen aan onze hogeschool? Of wil je graag op de hoogte blijven van infodagen, workshops en andere activiteiten die je helpen bij je studiekeuze?

Hou mij op de hoogte

Wil je graag in contact blijven met onze hogeschool?

Via onderzoeksprojecten, stages, bachelorproeven en andere samenwerkingen zorgen we voor een duurzame en nauwe relatie met het werkveld. Wil je graag dat we jou ook op de hoogte houden van onze werking en initiatieven?

Ik wil graag geïnformeerd worden