Module - Meten is weten
“In data we trust”
Inhoud
Een goede entrepreneur stelt SMART goals op en meet de resultaten. Ook een onderneming in volle digitale transformatie moet nauwgezet data opvolgen en aan de hand daarvan de juiste bedrijfsexperimenten opstellen om bepaalde processen te optimaliseren.
3 avondsessies - 3ECTS - €475
dinsdag 9/03
dinsdag 16/03
dinsdag 23/03
Avondsessie1: “Balanced score card & KPI’s”
Aan de hand van de Balanced score card zetten we onze digitale strategie om in meetbare doelstellingen. Pascal Sabbe (RetailDetail) leert ons de ins & outs van SMARTER goals, het verschil tussen leading en lagging KPIs en toont ons de roadmap naar goede KPI's.
Avondsessie 2: “The SaaS/Paas industry & eKPI’s”
Software as a Service en Platform as a Service businessmodellen vragen om aangepaste (e)-KPIs. In deze inspirerende sessie brengt Niels Vanden Buverie (Teamleader) het belang van een goede opvolging van die KPIs.
Avondsessie 3: “Workshop financial planning”
Bij een vernieuwend businessplan hoort ook een stevig onderbouwde financiële planning. In deze workshop leren we samen met de andere deelnemers een hands-on een vijfjarig financieel plan op te stellen.
Leerdoelstellingen
Na het volgen van deze module bent u in staat om…
- SMARTER doelstellingen voor uw organisatie op te stellen;
- De juiste, leading KPIs te selecteren om uw doelstellingen op te volgen;
- Een realisische financiële planning op te stellen voor uw organisatie, rekening houdend met de nodige investeringen om te kunnen innoveren.
Doelpubliek
Deze bijscholing richt zich op professionals die reeds enkele jaren werkervaring op de teller hebben staan en die:
- digitale opportuniteiten zoeken, zien en ermee aan de slag willen gaan;
- een basis aan digitale kennis hebben en er zich verder in willen verdiepen;
- flexibel ingesteld zijn in een (digitale) wereld die almaar sneller draait.
Data
- Lesmomenten: 9/03, 16/03, 23/03.
- Data onder voorbehoud van wijzigingen.
- Evaluatie: online, binnen 3 weken na het afronden van de module.