Inhoud

Vroeger waren 'productontwikkeling' en 'marketing/communicatie' twee gescheiden werelden: de product-afdeling ontwikkelde nieuwe producten en diensten, de marketing-afdeling zocht creatieve manieren om deze aan de man te brengen. 

In dit digitale tijdperk raken de twee steeds meer in elkaar verweven. "The product is the message", zeg maar. Ze hebben elkaar dus nodig om succesvol te zijn. Maar of je nu aan (digitale) producten of communicatie/marketing werkt, één uitdaging delen we allemaal: het wordt, door een veelvoud aan kanalen, technologieën en platformen, niet eenvoudiger om mensen te bereiken, te overtuigen en vast te houden. 

Design Thinking en andere principes van user-centered werken, bieden een helder antwoord op deze uitdaging. Waarde creëer je vanuit de eindgebruiker. En hoewel we allemaal menen vanuit de gebruiker te denken, blijft deze gebruiker vaak slechts een bullet point in een presentatie.

Programma

18.45u: Welkom - Receptie met broodjes - netwerkgelegenheid
19.15u: "Van Design Thinking tot Design Doing in Marketing & Communicatie'
21.15u: Afsluitende drink - netwerkgelegenheid
22.30u: Einde

Doelgroep

Iedereen die mee wil zijn met enkele van de meest recente inzichten in communicatie en marketing.

Lesgever

Hannes Van de Velde
Director of Product Design, In the Pocket 
Oud-student Communicatiemanagement en Grafische en digitale media