Hoe ziet je opleiding eruit?

Het graduaat Marketing bestaat uit 120 studiepunten en omvat 30 weken praktijk (projecten, labs, bedrijfsbezoeken en werkplekleren). Je kan je diploma behalen in een tweejarig of driejarig traject.

Hands-on mentaliteit

Met de theorie die je krijgt aangereikt, ga je meteen aan de slag in reële werksituaties tijdens ‘labs’ op de campus en werkplekleren. Dankzij de ervaring die je zo opdoet ontwikkel je een creatieve, leergierige en hands-on mentaliteit, die elke medewerker op een marketing dienst moet hebben. Ideaal voor een sterke start op de arbeidsmarkt, of om je vanuit je huidige job te heroriënteren naar de marketingsector. Vanaf academiejaar 2020-2021 zal je je na het gemeenschappelijk eerste jaar kunnen specialiseren via de afstudeerrichting Marketingsupport of de afstudeerrichting Communicatiesupport (onder voorbehoud van goedkeuring).

Afstudeerrichting Marketingsupport

Wil je graag allround ondersteuning bieden op een marketingafdeling, kies dan voor de afstudeerrichting Marketingsupport. Je maakt hierin kennis met sales support, je verdiept je in één vreemde taal en je gaat werkplekleren op een marketingdienst. Je volgt de marketingtrends en werkt promotiecampagnes uit. Je zet marketingacties op en doet voorstellen om de uitstraling van je werkgever te optimaliseren.

Afstudeerrichting Communicatiesupport

Sta je liever rechtstreeks in contact met klanten of met je publiek? Dan is de afstudeerrichting Communicatiesupport vast meer jouw ding. Hierin oefen je jouw copywritingskills, je verdiept je in twee vreemde talen en je gaat aan de slag op een communicatieafdeling. Je bouwt mee aan interne- en externe  communicatie van een organisatie. Je schrijft, bewaakt de huisstijl, volgt social media op ... Altijd gericht op je doelgroep en in lijn met het algemene communicatiebeleid. 

Werkplekleren

Je wordt vanaf de eerste module uitgedaagd om bij te leren in reële werksituaties tijdens labs en werkplekleren. Learning by doing, zo mag je dit samenvatten. Daarnaast ga je aan de slag met authentieke oefeningen en opdrachten via de digitale leeromgeving. De theorie die je krijgt aangereikt staat volledig in functie van je beroepspraktijk.

Coaching

Je wordt intensief begeleid door je docenten, ook als studeren voor jou niet vanzelfsprekend is. Je krijgt extra toelichting, je kan vragen stellen en je leert bij van de vragen van je medecursisten. 

Elektronische leeromgeving

Dankzij de elektronische leeromgeving Canvas kan je altijd en overal je cursussen en lesmateriaal raadplegen en in contact blijven met medestudenten en docenten. Ook opdrachten die je maakt, dien je in via de leeromgeving. Je krijgt online feedback over je werk, zodat je er meteen mee aan de slag kan.

Portfolio

Je houdt vanaf de eerste module een digitaal werkplekportfolio bij. Daarin leg je je persoonlijke groei vast, aan de hand van werkstukken en reflectieverslagen.

Wil je graag weten welke studievakken je gaat krijgen en hoe de modules zijn opgebouwd? Ontdek snel het volledige opleidingsprogramma.