Waarom dit graduaat?

Een graduaatsopleiding?

Een graduaatsopleiding is een jobgerichte opleiding, sterk gericht op het aanleren en toepassen van competenties in reële werksituaties. Ideaal voor wie een sterke en snelle start wil maken op de arbeidsmarkt. Arteveldehogeschool biedt 10 graduaten aan. Ontdek hier alles over graduaten.

Als je volmondig "ja" kan zeggen op onderstaande vragen is een graduaatopleidings zeker iets voor jou!

Is het graduaat Marketing iets voor jou?

Je handen jeuken om de praktische uitvoering van beurzen, events en campagnes aan te pakken. Je volgt trends op de voet. Je bent vindingrijk. Je wil je kennis van marketing verruimen en toepassen. Je gebruikt (sociale) media om je doelgroep te bereiken. Je bent een echte doener. Je wil een jobgerichte opleiding volgen. Je vindt het belangrijk dat praktijk centraal staat. Je wil aan de slag als medewerker op een marketingafdeling, allround ondersteuner op een marketingdienst, sales support, medewerker op een klantendienst, copywriter ... 

Praktijk als hoogste prioriteit 

Kies je voor deze opleiding, dan stomen we je klaar als een echte all-rounder in marketing.  De vier pijlers staan centraal en werkplekleren houdt het voor jou boeiend. Werkplekleren betekent dat je leert op school én op de werkplek. Learning by doing, dus. Dat gebeurt op twee manieren:

  • Werkplekleren in the field: Je gaat aan de slag op een real-life werkvloer en ontvangt daarbij continu feedback van je mentor. ‘Al doende leert men’, zo kan je het stellen. Zo worden onder andere de vakken werkveldverkenning en werkveldverdieping georganiseerd.
  • Werkplekleren in the lab: hierbij ontwikkel je je competenties in authentieke situaties in een lab. Dat lab vindt plaats in praktijklokalen op de campus of in praktijkruimtes van het werkveld. Concrete cases uit het werkveld vormen de rode draad. Feedback in het lab krijg je van je coach. De skills labs worden zo georganiseerd.

Je gaat onder begeleiding op zoek naar een relevante arbeidsomgeving om aan werkplekleren in the field te doen. Daarbij kies je zelf of je steeds bij hetzelfde bedrijf aan de slag gaat, of telkens ergens anders. Werk je al in de sector? Dan kan je onder bepaalde voorwaarden werkplekleren bij je eigen werkgever. Aan het einde van de  opleiding kan je door je werkplekleren vaak nuttige ervaring aantonen aan je (toekomstige) werkgever door een portfolio of afstudeerproject. Ervaring op je cv? In the pocket!

Deskundige docenten

Onze docenten staan met één been in de praktijk of hebben vaak een eigen onderneming naast het lesgeven. Behalve hun vakkennis, brengen ze daardoor ook real-life cases mee. Klaar om door ons gedreven team als een echte professional klaargestoomd te worden? Of start je liever je eigen onderneming? Dat kan ook. 

Onze voorzieningen

Leslocaties met alle denkbare comfort, dat mag je verwachten. Een callcenter voor het inoefenen van telefoongesprekken, overleglokalen en stille werkruimtes staan ter beschikking. Bovendien zijn er ook onze labs: speciaal hiervoor worden enkele leslokalen omgevormd tot gesimuleerde bedrijfslokalen.

Het verschil met een bacheloropleiding

Starten met het graduaat Marketing? Dat betekent dat je gaat voor een flexibele, krachtige en beroepsgerichte opleiding waarbij werkplekleren en praktijk centraal staan. Er is een continue wisselwerking tussen de campus en de werkplek. Dat maakt de leerstof makkelijker om te verwerken. Combineren met je gezin of job? Dat kan perfect. Je kiest ervoor om de opleiding op twee of drie jaar af te ronden. Of je rekent op de aangeboden flexibiliteit om de opleiding te spreiden zoals jij dat wil. Je hoeft geen beroep te doen op je leerkrediet.

Een bacheloropleiding telt 180 studiepunten (3 jaar, dagonderwijs). De opleiding Marketing is na 120 studiepunten (2 of 3 jaar, afhankelijk van je traject) afgerond en biedt meer flexibiliteit.

Zou je op termijn graag een bachelordiploma behalen?

Dat kan na je graduaatsopleiding via een verkort traject (minstens 90 studiepunten of 1,5 jaar).