Leer de opleiding kennen

Infodag 20 april

Vragen stellen aan docenten en studenten? Een rondleiding volgen of een cursus inkijken? Kom naar de infodag op zaterdag 20 april en ontdek of de opleiding écht bij jou past.

Iets voor jou?

• Je hebt een hart voor kinderen, jongeren, volwassenen en ouderen van wie de kansen in de maatschappij verminderd of bedreigd zijn.
  • Je bent geëngageerd en empathisch.
  • Je leert graag al doende.
  • Je wil (kwetsbare) personen en groepen ondersteunen en versterken om hen maximale kansen te geven in de samenleving.
  • Je hebt een gezonde kritische blik.
  • Je gelooft in een inclusieve samenleving.
  • Je wil liefst een mooie mix van theorie en praktijk.
Een belangrijke troef van de opleiding is de ervaring die je opbouwt. Tijdens de opleiding sta je echt in het werkveld en kan je praktijk en theorie meteen aan elkaar toetsen: dat is voor mij de beste leerschool. Ik ben nog altijd blij met mijn opleiding: die opende veel deuren, zowel professioneel als voor mezelf als persoon.
Emma Deriemaker
Oud-student Graduaat Orthopedagogie

Brochure aanvragen?

Selecteer het academiejaar:

orthopedagogische-begeleiding-arteveldehogeschool

Waarom Orthopedagogische Begeleiding studeren aan Arteveldehogeschool?

• De helft van de tijd praktijk, van bij de start van de opleiding.
  • Je kiest zelf je traject van 2 of 3 jaar, je doelgroep en je praktijkplaats.
  • Les in kleine groepen voor praktijkvakken, praktijkdocent als aanspreekpunt.
  • Boeiende mix van leeftijden en levenservaringen.
  • Grote kans op werk. Opvoeder-begeleider is een knelpuntberoep. De tweejarige opleiding kan je als VDAB-student volgen met behoud van je werkloosheidsuitkering.

Alles over de opleiding Orthopedagogische Begeleiding

Trajecten op maat

Bij vzw Sporen ondersteun ik jongeren voor wie schoollopen moeilijk is. Ik zoek naar de oorzaak en probeer eventueel een geschiktere opleiding voor hen te zoeken. Ik heb de neiging om impulsief te werken. Maar tijdens mijn opleiding leerde ik om doelgericht en systematisch aan de slag te gaan. Zo heb ik een beter zicht op waar ik naartoe wil. Nog belangrijker waren de vele uren praktijk. Die concrete beroepservaring maakt dat je stevig voorbereid en dus zelfverzekerd aan de slag kan. Een enorme bonus!
Kobe
Oud-student Orthopedagogische begeleiding

Contacteer ons

Vragen over één van deze onderwerpen? Kies het onderwerp en stel ze!