Kort samengevat
In deze opleiding maak je kennis met een breed scale aan mogelijkheden om digitale content te creeëren. Je ontdekt waar jouw sterktes liggen in het maken van digitale content en je krijgt handvaten aangereikt waarmee je verder je software-skills kan ontwikkelen. Bovendien heb je enige praktijk-ervaring in het werkveld dankzij een stage en de praktijkopdrachten. Je bent ook op de hoogte van wat de nieuwste ontwikkelingen zijn. Je hebt zin om je te bewijzen en jezelf verder te ontwikkelen als online redacteur of digitale content creator. Je leert inschatten welke verhalen online het beste werken en je leert content maken voor onder andere Facebook, Instagram en YouTube.
Met experts uit de media- en communicatiesector ga je in de les praktisch aan de slag met tekst, foto, graphic, (360) video, Virtual Reality (VR), Augmented Reality (AR), audio, data en influencers. Tijdens je stage op een online redactie, communicatiedienst of in een social story-telling agentschap scherp je je digitale vaardigheden verder aan.

Praktisch
- 20 lesdagen & 30 stagedagen
- Lesmomenten: maandag en dinsdag hoor- en werkcolleges, doorgaans overdag. Niet 's avonds.
- Begeleide praktijkoefeningen.
- Zes weken stage.
- Geen examen. Wel een aantal opdrachten, zowel individuele opdrachten als groepsopdrachten.
- Kostprijs €2.500
- Minstens een graduaatsdiploma nodig om te starten
BELUISTER HIERONDER DE GETUIGENISSEN VAN CHLOË, LARA EN EMILIA