Postgraduaat

Digital Marketing Communication

Wie worden je docenten?

De vaste docenten

Ingrid Verbanck Program Manager Digital Marketing Communication
Ingrid Verbanck - opleidingscoördinator
Ingrid Verbanck is coördinator en docent van de opleiding. Dat wil zeggen dat ze er samen met haar collega's over waakt dat het programma relevant en kwaliteitsvol is. Daarnaast is ze actief als freelancer en adviseert ze bedrijven en organisaties op vlak van digitale marketing strategie en uitvoering. Ze deed haar ervaring op bij verschillende werkgevers in sectoren zoals ICT, media en bouwbedrijven.

Ze is sinds 2018 verbonden aan de Artevelde Hogeschool als docent.

Je kunt haar bereiken via mail op ingrid.verbanck@arteveldehs.be

Kristof Van den Branden is docent binnen het postgraduaat. Kristof is een ervaren rot in het vak. Hij is al sinds 1996 actief in de Belgische internetwereld en werkte als project manager en UX-consultant voor These Days en de voorgangers van dit toonaangevende digitale marketing bureau.

Na enkele jaren als webproducer bij één (VRT), richtte hij zijn onderneming La mosca op in 2007. Met La mosca werd hij wereldpionier in het genre van de location based games. In 2016 stopte hij met La mosca om nieuwe games te ontwikkelen onder de naam Das Box en om les te geven aan de Arteveldehogeschool.

Kristof is een kei in SEO, vindt conversie-optimalisatie de belangrijkste discipline binnen digitale marketing en is gek op het bedenken van digitale marketingstrategieën voor organisaties.
 

Hilko Van Hauthem is docent in de opleiding.

Hij startte in 2003 zijn loopbaan bij Variety, een gedegen communicatie-agentschap in Brussel. Nadien maakte hij de switch naar BBDO. Hij werkte voornamelijk voor Nestlé, bedacht er geïntegreerde campagnes en beheerde grote budgetten. Jaren later stapte hij over naar Premedia (huidige CCX) om er de communicatie van grote merken binnen Colruyt Group te stroomlijnen. Als communicatiestrateeg gaf hij interne workshops. Daarbij ontdekte hij de liefde voor het lesgeven. Dat deed hem besluiten om les te willen geven aan de Arteveldehogeschool.

Hilko is een echte digitale all-rounder, heeft een klare kijk op de dingen en kan zich als geen ander verplaatsen in de leefwereld van de klant. Hij krijgt energie van lesgeven en houdt ervan om in dialoog te gaan met jongeren.

Indien studenten, bij het afstuderen, een eigen diepgaande mening kunnen vormen èn een gefundeerde analyse kunnen maken, dan is hij in zijn opzet geslaagd. Hilko beschikt over de gave om ingewikkelde materie eenvoudig weer te geven en hij koestert een grote passie voor de vele aspecten van digitale marketing.
 

De gastdocenten

  • Door onze samenwerking met tal van digitale bureaus en agentschappen kunnen onze studenten regelmatig kennis opsteken bij gespecialiseerde digitale marketeers, UX-experten en digitale strategen die dag in, dag uit in het werkveld staan. Ze presenteren casestudies, wijden je in in nieuwe tools en leren je de knepen van het vak.

 

  • Interessante gastsprekers vertellen hoe zij elke dag met digitale marketing hun bedrijf doen groeien.
  • Experts in  conversie-optimalisatie, e-mailmarketing of in digitale marketingstrategie bezorgen je inzichten in de laatste nieuwe trends.