Denk, doe, word digitaal

Hé jij. Ja @jij!

Droom je van een job als digitale marketeer? Met het nieuwe postgraduaat Digital Marketing Communication stomen wij jou helemaal klaar!

Leer denken als een digitaal strateeg: vind je doelgroep, laat kanalen groeien, betrek je publiek, analyseer data en optimaliseer je acties. Smeed succesvolle tactieken om tot strategieën die scoren. Ga met topexperten aan de slag in levensechte cases voor lekkere merken. Profiteer van de unieke samenwerking tussen de Arteveldehogeschool en het toonaangevende bureau Wijs.

Laat je elf weken onderdompelen in online advertising, SEO, conversieoptimalisatie, analytics, e-mailmarketing, UX-design en zoveel meer. Bewijs je daarna drie maanden lang op stage bij een bedrijf dat je helemaal onderdompelt in de wereld van de digitale marketing.

We lichten de 8 onderdelen van het programma kort toe:

  1. Digitale marketingstrategie

Hier leer je de basis van een goede marketingcommunicatie strategie, die begint bij een goede doelgroepbepaling. 

2. Online advertising

Dit onderdeel behandelt de verschillende mogelijkheden tot online marketing zoals Adwords, Facebook advertising, bannering en retargeting. Je leert de theoretische achtergrond en gaat ook praktisch aan de slag met advertenties, onder begeleiding van professionals.

Je neemt ook deel aan de Digital Masters Academy van Bloovi Me en Google (zie digitalmastersacademy.be), waarbij je alles leert over Google Adwords en Google Analytics. Wie de bijhorende certificaten behaalt, zal ook deelnemen aan de 'grants' waarbij je met je team een Adwords campagne uitstippelt voor een social profit organisatie. Rond je deze opdracht succesvol af, dan behaal je het Digital Masters Academy certificaat en maak je een goede kans op een stage of studentenjob bij een bedrijf waar je je digitale marketing skills kan tonen.

3. Content marketing

We besteden veel aandacht aan SEO en keywords analyse. Maar we gaan verder dan enkel geschreven teksten en bestuderen de mogelijkheden die diverse andere kanalen bieden zoals bijvoorbeeld videomarketing, app store optimization, webinars, enz...

4. Analytics en metrics

We wijden je in in Google Analytics en de inzichten die het allemaal kan bieden. We behandelen ook de voornaamste cijfers die een digitale marketeer het best bijhoudt en hoe hij zij hier het best naar handelt.

​5. E-mail marketing

Je bestudeert de belangrijkste tools om aan e-mail marketing te doen, we hebben het over de mogelijkheden van ‘drip campaigns’ en wat de voornaamste elementen zijn van succesvolle mailcampagnes.

6. Usability en conversie

Het volstaat niet alleen om met content of e-mail marketing veel bezoekers naar je website te lokken, maar daar moeten de bezoekers kunnen geconverteerd worden naar klanten. In dit onderdeel bestuderen we hoe we een bezoeker makkelijk kunnen leiden tot het bekijken van het aanbod en uiteindelijk tot een aankoop kan overgaan. Hier komt heel wat testen en meten van het gedrag van de bezoeker bij kijken.7. 

7. Conversation en social media

Door social media kunnen organisaties makkelijk en snel converseren met het hun klanten en kunnen ze ook makkelijk een vinger aan de pols houden bij hun klanten. Hoe je dit het best doet, leer je in dit onderdeel. We behandelen ook nieuwere vormen van conversatie zoals chatbot marketing en hebben het ook over influencer marketing.

8. Stage

Een stage van 12 weken is inbegrepen, waarvan 2 weken in groep wordt gewerkt aan een opdracht onder begeleiding van docenten en 10 weken extern bij een stagebedrijf. Hier heb je meerdere mogelijkheden:

-  bij Wijs

- bij een van de topmerken waarvoor Wijs werkt

- bij een bedrijf dat stageplaatsen aanbiedt binnen het Digital Masters Academy programma van Google en Bloovi Me (zie digitalmastersacademy.be)

- bij een ander bedrijf dat een stageplaats aanbiedt (los van het Digital Masters Academy programma)

- bij een bedrijf dat je zelf zoekt