Programma

Module 1: USER RESEARCH

Een goede gebruikerservaring begint bij het doorgronden van de problemen en noden van de eindgebruiker. In deze eerste module vertrekken we vanuit kwalitatief en kwantitatief onderzoek om zo de gebruikerspersona’s en hun journeys volledig in kaart te brengen.

In deze module leer je:

  • kwalitatief gebruikersonderzoek
  • kwantitatief gebruikersonderzoek
  • uitwerken van persona’s, customer journeys en service blueprints
  • bepalen van objectieven en doelstellingen voor gebruiker en business

Module 2: IDEATION & PROTOTYPING

Vanuit de customer journey zoeken we naar gerichte momenten waar we de gebruikerservaring kunnen verbeteren. Via technieken als co-creatie en (paper) prototyping komen we snel tot enkele ruwe concepten, die we vervolgens testen met de eindgebruiker.

In deze module leer je:

  • brainstorming, ideation en co-creatie technieken
  • (paper) prototyping
  • UX en usability testing

Module 3: FROM IDEA TO MVP

“Ideeën zijn waardeloos zonder een goede uitvoering.” In deze module verfijnen we ruwe concepten tot een eerste versie van een product: het minimum viable product. We zoomen in op de mogelijkheden van nieuwe technologieën en hoe we deze kunnen toepassen in onze producten en diensten.

In deze module leer je:

  • de mogelijkheden en inzetbaarheid van (nieuwe) technologie
  • basis user interface design en prototyping
  • opstellen van user stories
  • prioriteiten stellen in features en objectieven

Module 4: GO TO MARKET

Hoe introduceer je een product succesvol in de markt? In deze module leggen we de focus op de business case, marktintroductie en (communicatie)strategie die ervoor zorgen dat klanten de weg naar jouw product vlot vinden.

In deze module leer je:

  • het opstellen van een go-to-market plan en (communicatie)strategie
  • het opstellen van een business case voor je product of dienst

Module 5: RUN MODE

Na de marktintroductie kunnen we onze producten continu verfijnen en verbeteren, gebaseerd op feedback van onze gebruikers. In deze module leggen we de focus op de groei en optimalisatie van onze producten: metrieken en analytics, bijhouden van een product backlog, groeimogelijkheden van het product bepalen.

In deze module leer je:

  • het opstellen en opvolgen van metrieken en analytics
  • het beheren van een product backlog en roadmap