Overzicht posterpresentatie 2019

 

Onderstaand tref je een overzicht aan van de bachelorproeven (onder voorbehoud van wijzigingen) die zullen worden voorgesteld tijdens de posterpresentatie. Door in het uitschuifmenu een keuzevak te selecteren en vervolgens op de knop “Selectie weergeven” te klikken, krijg je een gepaste selectie.

 

 



ONDERWERP

PROMOTOR(EN)

STUDENT(EN)

 

Levensbeschouwelijk vaklokaal

Luk Vanlanduyt

Depuydt Reina
Vercauteren Clarrisa

 

Hoe kunnen we vanuit de interlevensbeschouwelijke competenties een intralevensbeschouwelijk project coachen binnen een vakgroep levensbeschouwing?

Kim De Decker, Hilmi Lazhar

Van Braeckel Lisa
Dogan Busra
Goethals Tiemen

 

Koor Op School

Mia Carlier, Johannes Dewilde

Bouwens Fien
Deryckere Emelien
Op de Beeck Lieselotte
Vlaminck Astrid

 

El Sistema en Vlaams sociaal-artistieke organisaties in de strijd tegen sociale armoede

Magali De Rouck

Verstraete Nele
Roelants Stefanie

 

Vlaamse, gesubsidieerde radiozenders en hun bijdrage tot (muziek)educatie van hun luisteraar

Philip Defrancq

De Merlier Emma
Devestel Mathias
Vanlerberghe Lowie

 

Didactisch gebruik van GeoGebra op smartphone en/of tablet

Els Coussement

Hoogstoel Thibault
Temmerman Arno

 

Opkrikken rekenvaardigheden van de eerste graad ifv de leerinhouden voor de tweede graad

Valerie Ver Gucht

Bultynck Louise
Verheugen Luchie Liesbeth

 

Nieuwe tendensen: bio-esthetiek, een onderzoek naar het integreren van de nieuwe tendensen op vlak van nagelstyling, wimper- en wenkbrauwstyling en huidverbetering, in de derde graad schoonheidsverzorging, met behulp van bedrijven

Delphine Cornelis

Eeckhout Justine
Hulpiau Océane
Weedaeghe Laura

 

Comment travailler l'actualité en classe de FLE?

Frédéric Hauwaert

Maebe Delphine
Ommeslag Lore

 

Les atouts de la Wallonie

Isabelle Cloquet

De Backer Julie
Oushoorn Helena
Poulin Sien

 

PAV integreren in 1B binnen de onderwijskoepel OVSG

Wim Petit

El Kaddouri Yousra
Vanlerberghe Naomi

 

Facebook as a Tool to Practise English

Geert De Meyer, Thijs Gillioen

De Smaele Eva
Pieters Maurane

 

CLIL English in the first stage - history

Katelijne Delvoye

Pisman Jarno
Somers Shana
De Maesschalck Stefanie
De Beule Siska

 

Pronunciation integration: a study on how to integrate pronunciation in the English classroom in secondary education

Geert De Meyer, Thijs Gillioen

Erzeel Elise
Galle Shannen
Godderis Alix

 

Vocabulary training: working with apps

Inge Broeckaert

Deraedt Ashley
Dupon Daphné

 

De verschillen in het onderwijs tussen het Zuiden en het midden van Vietnam en hoe kunnen we dit aanpakken (eg. Differentiatieverschillen)

Melissa De Bruyker

Maenhout Michelle
Smets Bettie

 

Flipping the classroom in het vak wiskunde: tweede leerjaar tweede graad

Valerie Ver Gucht

Claessens Tim
De Leeuw Isaura
Van de Walle Freya

 

Leesbevordering bij laagtaalvaardigen: ontwikkelen van een literatuurhandboek

An Van Uytvanck

Duthois Thibaut
Pessemier Robbe
Mergan Nikolaas

 

Welke gelijkenissen en verschillen vertonen de vreemdetalendidactieken van Frans, Engels en Nederlands (NT2) en de moedertaaldidactiek Nederlands?

Tamara Bollaert

De Smet An-Sofie
Van Reepingen Delfine

 

Het multiculturele magazine NEMI: Cultureel bewustzijn stimuleren via lessen rond Nederlandstalige migrantenliteratuur in de tweede graad aso

Fientje Van de Spiegel

Poriau Machteld
Depraetere Lisa
De Witte Sarah

 

Buiten de lijnen kleuren - een bachelorproef over migratie en interculturaliteit in de jeugdliteratuur

Daan Jossels

Koyen Anke
Spitael Amber

 

Herhalen van Latijnse woordenschat via woordenschatoefeningen

Katja De Herdt

Gossye Lise-Laure

 

Informatie over studieaanbod Latijn voor een optimale studiekeuzebegeleiding op maat van elke actor

Katja De Herdt

Debeer Julie
Standaert Lisa

 

Make CLIL biology an attractive course to teach for secondary schoolteachers

Delphine Laire

Laureyns Alana
Moreels Donatella

 

Hoe kan je via een projectdag financiële geletterdheid leerlingen uit het secundair onderwijs warm maken voor het vak economie?

Veerle Willems

De Ridder Crissy
De Winne Joke
Lambert Naomi
Laureyns Fien
Lippens Jill

 

Hoe kan je aan binnenklasdifferentiatie doen binnen de lessen economie in het derde jaar ASO?

Veerle Willems

Deserranno Anouk
Dhont Hanne

 

Hoe kan je (culturele) diversiteit inzetten in de lessen economie?

Liesbeth Rijcken

Carlé Jana
Van der Meersch Fauve
Lanckriet Gail

 

In welke mate is informatica geïntegreerd in het STEM-onderwijs?

Amélie Caveye

Botte Maaiken
van de Wynckel Jarne

 

Hoe kunnen we met micro:bit een STEM-project opzetten dat evenwaardig is aan Lego Mindstorms?

Amélie Caveye

Van Daele Laurens
Verheye Michiel

 

Kritisch reflecteren met en over historische bronnen in de context van de eindtermen en leerplannen (2019) in de eerste graad van KOV en GO!

Jan Van Schaftingen

Cauwenberghs Tim
Cornelis Carline
Demaertelaere Robrecht
Vandendaele Robin

 

Virtual reality en games met als doel meer inlevingsvermogen te creëren bij leerlingen in het geschiedenisonderwijs

Jurgen Blomme

Baert Leonie
Van Simaey Sarah
Verleyen Louis

 

Geopark Schelde-delta: een didactisch pakket voor de tweede graad secundair onderwijs binnen de vakken aardrijkskunde, biologie en geschiedenis over de getijdenmolen van Rupelmonde samen met het overstromingsgebied van Kruibeke

Jurgen Blomme

de Keijzer Steve
Debree Manon
Janssens Elissa

 

In viso veritas. Wat is de functie van film in beeldvorming van leerlingen en hoe kunnen we hen hiervan bewust maken?

Geert Berings

Cauwel Lies
Dumont Yentl
Vergote Manon

 

De invulling en noden rond het ervaringsgebied biotechniek

Gerda Claessens

Buyle Hannelore
De Clercq Hannelore
Vangaever Simon

 

De algemene veiligheid in het technieklokaal

Gerda Claessens

De Moor Bjarne
Roelandt Eline
Aerts Melle

 

Wat zijn de criteria voor kwalitatieve waarnemingen van cultuur binnen plastische opvoeding?

Eef Thoen

Vandenhaesevelde Emma
Van Wambeke Bénédicte

 

Anders kan ook! Alternatieve materialen

Delphine Cuelenaere

Demeyer Tilde
Vande Vyvere Soraya

 

Het creatieve zelfbeeld

Delphine Cuelenaere

Vandeputte Kimberly
Brackx Saar
Coppens Sandy

 

BZL in de derde graad verzorging

Gerda Claessens

Van Driessche Sara
De Smet Annelore

 

De onderwijsnoden van leerkrachten verwerken in een educatieve werkwijzer binnen het domein Maatschappij en Welzijn

Erna De Clercq

Allaert Jolien
Vanden Berghe Barbara

 

De meerwaarde en efficiëntie van begeleid zelfstandig leren (BZL) in de 3e graad TSO en BSO

Gerda Claessens

De Cock Silke
Verpoort Eline

 

Bewegend leren in onderwijs

Wouter Cools

Henrist Sébastien
Bakeroot Cédric

 

Visualiseren van bestaande taakkaarten binnen bewegingsthema bal- en dingvaardigheden met kansen tot breed zelfsturend leren.

Lieve Verbruggen

Doom Alexander
Fonteyn Julie
Thienpont Jari
Van Coile Pieter

 

Zelfsturend leren in zelfstandige deelgroepen tijdens de basketbalsessies binnen oefenvormen over een nieuw aangeleerde vaardigheid

Lieve Verbruggen

Goeminne Keanu
Van Impe Janik

 

Hoe kunnen we oudere volwassenen met diabetes type 2 op een laagdrempelige manier aanzetten tot bewegen?

Dimitri Vrancken

De Meyer Amber
Bucquoye Esther

 

Sport en beweging voor gedetineerden

Dimitri Vrancken

Boone Jelle
Broes Quinten

 

Bewegen met kinderen in de eigen living

Ine De Clerck

Deweerdt Sara
Bearelle Margot
Beek Charles
Urban Lore
Emmaneel Sofie

 

Yoga in de basisschool: hoe zetten we niet-yogaleerkrachten aan om routinegewijs yoga in de klas te geven?

Marianne Belpaire

Geenens Yana
Thomas Charlotte
Van Puyenbroeck Jolien

 

European fitbadge

Bart Van Houtte

Bral Cyriel
Ceulers Tibo
Vandecaveye Gwen

 

Ontwikkelen van een digitaal leerpad zwemmen / reddend zwemmen

Bart Van Houtte

Bruynooghe Luka
Demeulemeester Lien
De Waele Lente

 

JRT-CONE

Sara De Cauwer

De Smaele Tobias
Van Wynsberghe Ruben
Vertriest Jordi

 

In welke mate kan G-sport de beeldvorming rond personen met een handicap (positief) beïnvloeden

Sara De Cauwer

Crapoen Quinten
De Roo Karel

 

Starten als zelfstandige in de natuursportsector

Ann De Malsche

Cabeke Walraven
Lootens Simon
Opbrouck Emiel

 

Tweedaagse survivaltocht door de natuur

Ann De Malsche

Lampaert Isidoor
Lequeu Thibault

 

Ontwikkelen van een initiatiepakket rond bordsporten voor lagere & secundaire scholen

Nic Tombeux

De Bie Felix
Dobbelaere Vince

 

Starten als zelfstandige in de sportsector

Nic Tombeux

Deschepper Jesse
Vandecasteele Jonathan

 

Starten als zelfstandige personal trainer

Stijn De Cock

Desmet Frederike
De Wandel Gaëlle

 

Een evenement opstarten in de sportsector

Stijn De Cock

De Rore Michiel
De Boever Rico
De smet Thijs

 

Sport na school

Dirk Van de Velde

Claessens Brent
De Boeck Arnoud
Van Cauteren Lore

 

Infodag opleiding LO/BR

Frank Vandaele

Pieters Justin
Van Dijcke Nathan
Vercauteren Antoon

 

Educatieve ontwikkelingsmogelijkheden in het Geopark Schelde Delta

Joris Coppenholle

De Meester Cato
Vandevyver Anouk
Van der Jeugt Manon
Janssens Ellen

 

Geopark Schelde Delta: De Moervaartvallei

Wim Buysse

De Durpel Arnt
Beeckmans Jorn
Knockaert Seppe

 

CLIL AA-EN

Joris Coppenholle

Erbo Nicolaas
Verdoodt Jana
Rouckhout Ann-Sophie

 

Toetsen en examens AA

Joris Coppenholle

De Seranno Quinten
Hoeckman Joran
Van Volsem Jarne

 

Inquiry based learning. What, why, when and how. Een onderzoek naar onderzoekend leren en hoe in te zetten binnen de eerste graad secundair onderwijs.

Sandra Dhooge

Aelvoet Justine
Vandenbosch Faye

 

De aanpak van een les natuurwetenschappen in de b-stroom

Lies Devoldere

Hoogewys Maaike
Van Hoorde Gregory
Deblaere Berbe

 

De nieuwe eindtermen basisgeletterdheid in de eerste graad van het secundair onderwijs

Pedro De Bruyckere

Tuttens Marlies
Sap Sarah

 

Onderzoek naar de motivatie van leerlingen secundair onderwijs voor het vak katholieke godsdienst

Kaat Van de Moortele

Andelhof Claudia
Vermeulen Kaat

 

Het M-decreet: de M van meer dan mogelijk of de M van moeilijk haalbaar?

Carine Van Hyfte

Verhaege Vanessa
Cnudde Hanneke
Morel Frederik
Roelandts Mathieu

 

De leraarskamer

Lien Bolle

Seye Leonie
Van Ginderdeuren Maite

 

Het ideale PAV klaslokaal: realistisch of een sprookje?

Pedro De Bruyckere

Coppens Jeroen
Ghysels Lisa
De Pever Sofie

 

Klas van de toekomst: een vlotte integratie van digitale tools

Joris Pauwels

Ackaert Naomi
Depuydt Tibo
De Soete Anke

 

Groeigericht rapporteren

Lien Bolle

Haers Fien
Mertens Wiske

 

Games in het onderwijs: onderzoek naar het gebruik van games als motivatietool in het secundair onderwijs

Ellen Vanderhoven

Meerschaut Ellen
Schotte Adriaan
Put Cyriel

 

Hoe verschillen de verwachtingen van directies over nascholingen met de verwachtingen van leerkrachten?

Katrien Steenhaut

Deschuyteneer Cherlean
Frederick Lien

 

Hoe kunnen we anderstalige nieuwkomers in OKAN met een islamitische achtergrond voorlichten over de verschillende seksuele oriëntaties (holibi) die er bestaan?

Katrien Steenhaut

Meziani Samy
De Ridder Anne-Lien

 

Relationele en seksuele vorming voor OKAN-leerlingen. Een overzicht van bestaand materiaal ter ondersteuning van de lessen RSV. Aanpassing van een bestaand spel binnen het thema 'seks en media'

Carine Van Hyfte

Droeshout Britt
Leliaert Alana
Minnaert Gwendolyna

 

Relationele en seksuele voorlichting in het OKAN-onderwijs

Kaat Van de Moortele

Vyt Tine

 

Genderdiversiteit op school

Sabine De Muynck

Stevens Anne-Lotte
Schoepen Sander
Lievens Chloë
Van der Vreken Robbe

 

Hoe omgaan met de gevolgen die de levensbeschouwelijke diversiteit kan hebben op de opleiding bio-esthetiek anno 2018-2019?

Lien Ampe

Boone Annelies
Mollet Camille

 

Kansen bij vrouwen in Nepal en Vietnam

Lut De Jaegher

Buyle Lisa
Colemont Filin
Godaert Amber
Lodewijckx Pauline

 

Integratie van zwemstuurkaarten in het zwemonderwijs in Paramaribo

Wouter Cools

Debbaut Charlotte
De Wolf Yannick
Vuylsteke Virginie

 

Heeft Erasmus+ een meerwaarde binnen de lerarenopleiding secundair onderwijs?

Sophie Vyncke

Joos Inoa
Strobbe Ilke

 

Populaire microcontroller Arduino inzetten als datalogging in een klassiek experiment

Jan De Lange

Roels Robin
Van Hee Kevin

 

Het gebruik van rubrics als een effectieve methode voor de beoordeling van leerlingen - geoptimaliseerd en toegepast op het vernieuwde leerplan

John De Poorter

Van Lancker Ina
Remy Brecht

 

Brug naar de wetenschap via het jeugdwerk

John De Poorter

Baert Anaïs
Roelandt Midas
Van Poucke Wout

 

Women Empowerment in Zuid-Afrika

Lut De Jaegher

Gaspard Yuhin
Marreel Lieze

 

Proefmaterialen ontwikkelen en uittesten ter ondersteuning van Rwandese fysicaleerkrachten

John De Poorter

De Turck Roel
Pype Marie-Heleen

 

Werken met en rond verhalen in het BuSO (OV2)

An Van Uytvanck

Buys Bavo
Lavent Gilles
Schoonheere Remke

 

Groepsdynamica bij startende studenten in het hoger onderwijs

Gerda De Moor

Ceelen Stijn
Verbeeck Thila

 

Klasmanagement en digitale media. Controle en tempo hoog houden bij het inzetten van technologie voor (inter)actieve werkvormen in theoretische lessen

Lien Bolle

Matthys Liesl
Moerman Oscar

 

De PK-aspectenlijst binnen het vak PK op de Arteveldehogeschool

Pedro De Bruyckere

Vanderper Hannelore
Blondeel Steffi

 

Het verbeelden van ervaringen met muzische werkvormen

Eef Thoen

Stanssens Fenne
Cuyvers Cato

 

De koffer van Toon Tinkering. Een breed verspreidbare toolkit die leerkrachten helpt bij de ontwikkeling van een eigen tinkeractiviteit.

Tom Demuynck

Vereeken Lynn
Verloigne Bronte

 

What is the most efficient way in improving the students pronunciation at the teacher training Arteveldehogeschool?

Katelijne Delvoye

Mareen Jasper
Lehoucq Céline

 

Hoe ervaren ex-OKAN-leerlingen het regulier onderwijs?

Sabine De Muynck

Zonnekeyn Nick

 

Welke sociale factoren faciliteren de overgang naar het leven na de sport

Frank Vandaele

Vanluchene Emmanuel

 

De sfeer in de leraarskamer

Lien Ampe

Fostier Sofie
Dewulf Daniëlle