Onderstaand tref je een overzicht aan van de bachelorproeven (onder voorbehoud van wijzigingen) die zullen worden voorgesteld tijdens de posterpresentatie. Door in het uitschuifmenu een keuzevak te selecteren en vervolgens op de knop “Selectie weergeven” te klikken, krijg je een gepaste selectie.
ONDERWERP |
PROMOTOR(EN) |
STUDENT(EN) |
|
Levensbeschouwelijk vaklokaal |
Luk Vanlanduyt |
Depuydt Reina
Vercauteren Clarrisa |
|
Hoe kunnen we vanuit de interlevensbeschouwelijke competenties een intralevensbeschouwelijk project coachen binnen een vakgroep levensbeschouwing? |
Kim De Decker, Hilmi Lazhar |
Van Braeckel Lisa
Dogan Busra
Goethals Tiemen |
|
Koor Op School |
Mia Carlier, Johannes Dewilde |
Bouwens Fien
Deryckere Emelien
Op de Beeck Lieselotte
Vlaminck Astrid |
|
El Sistema en Vlaams sociaal-artistieke organisaties in de strijd tegen sociale armoede |
Magali De Rouck |
Verstraete Nele
Roelants Stefanie |
|
Vlaamse, gesubsidieerde radiozenders en hun bijdrage tot (muziek)educatie van hun luisteraar |
Philip Defrancq |
De Merlier Emma
Devestel Mathias
Vanlerberghe Lowie |
|
Didactisch gebruik van GeoGebra op smartphone en/of tablet |
Els Coussement |
Hoogstoel Thibault
Temmerman Arno |
|
Opkrikken rekenvaardigheden van de eerste graad ifv de leerinhouden voor de tweede graad |
Valerie Ver Gucht |
Bultynck Louise
Verheugen Luchie Liesbeth |
|
Nieuwe tendensen: bio-esthetiek, een onderzoek naar het integreren van de nieuwe tendensen op vlak van nagelstyling, wimper- en wenkbrauwstyling en huidverbetering, in de derde graad schoonheidsverzorging, met behulp van bedrijven |
Delphine Cornelis |
Eeckhout Justine
Hulpiau Océane
Weedaeghe Laura
|
|
Comment travailler l'actualité en classe de FLE? |
Frédéric Hauwaert |
Maebe Delphine
Ommeslag Lore |
|
Les atouts de la Wallonie |
Isabelle Cloquet |
De Backer Julie
Oushoorn Helena
Poulin Sien |
|
PAV integreren in 1B binnen de onderwijskoepel OVSG |
Wim Petit |
El Kaddouri Yousra
Vanlerberghe Naomi |
|
Facebook as a Tool to Practise English |
Geert De Meyer, Thijs Gillioen |
De Smaele Eva
Pieters Maurane |
|
CLIL English in the first stage - history |
Katelijne Delvoye |
Pisman Jarno
Somers Shana
De Maesschalck Stefanie
De Beule Siska |
|
Pronunciation integration: a study on how to integrate pronunciation in the English classroom in secondary education |
Geert De Meyer, Thijs Gillioen |
Erzeel Elise
Galle Shannen
Godderis Alix |
|
Vocabulary training: working with apps |
Inge Broeckaert |
Deraedt Ashley
Dupon Daphné |
|
De verschillen in het onderwijs tussen het Zuiden en het midden van Vietnam en hoe kunnen we dit aanpakken (eg. Differentiatieverschillen) |
Melissa De Bruyker |
Maenhout Michelle
Smets Bettie |
|
Flipping the classroom in het vak wiskunde: tweede leerjaar tweede graad |
Valerie Ver Gucht |
Claessens Tim
De Leeuw Isaura
Van de Walle Freya |
|
Leesbevordering bij laagtaalvaardigen: ontwikkelen van een literatuurhandboek |
An Van Uytvanck |
Duthois Thibaut
Pessemier Robbe
Mergan Nikolaas |
|
Welke gelijkenissen en verschillen vertonen de vreemdetalendidactieken van Frans, Engels en Nederlands (NT2) en de moedertaaldidactiek Nederlands? |
Tamara Bollaert |
De Smet An-Sofie
Van Reepingen Delfine |
|
Het multiculturele magazine NEMI: Cultureel bewustzijn stimuleren via lessen rond Nederlandstalige migrantenliteratuur in de tweede graad aso |
Fientje Van de Spiegel |
Poriau Machteld
Depraetere Lisa
De Witte Sarah |
|
Buiten de lijnen kleuren - een bachelorproef over migratie en interculturaliteit in de jeugdliteratuur |
Daan Jossels |
Koyen Anke
Spitael Amber |
|
Herhalen van Latijnse woordenschat via woordenschatoefeningen |
Katja De Herdt |
Gossye Lise-Laure |
|
Informatie over studieaanbod Latijn voor een optimale studiekeuzebegeleiding op maat van elke actor |
Katja De Herdt |
Debeer Julie
Standaert Lisa |
|
Make CLIL biology an attractive course to teach for secondary schoolteachers |
Delphine Laire |
Laureyns Alana
Moreels Donatella |
|
Hoe kan je via een projectdag financiële geletterdheid leerlingen uit het secundair onderwijs warm maken voor het vak economie? |
Veerle Willems |
De Ridder Crissy
De Winne Joke
Lambert Naomi
Laureyns Fien
Lippens Jill |
|
Hoe kan je aan binnenklasdifferentiatie doen binnen de lessen economie in het derde jaar ASO? |
Veerle Willems |
Deserranno Anouk
Dhont Hanne |
|
Hoe kan je (culturele) diversiteit inzetten in de lessen economie? |
Liesbeth Rijcken |
Carlé Jana
Van der Meersch Fauve
Lanckriet Gail |
|
In welke mate is informatica geïntegreerd in het STEM-onderwijs? |
Amélie Caveye |
Botte Maaiken
van de Wynckel Jarne |
|
Hoe kunnen we met micro:bit een STEM-project opzetten dat evenwaardig is aan Lego Mindstorms? |
Amélie Caveye |
Van Daele Laurens
Verheye Michiel |
|
Kritisch reflecteren met en over historische bronnen in de context van de eindtermen en leerplannen (2019) in de eerste graad van KOV en GO! |
Jan Van Schaftingen |
Cauwenberghs Tim
Cornelis Carline
Demaertelaere Robrecht
Vandendaele Robin |
|
Virtual reality en games met als doel meer inlevingsvermogen te creëren bij leerlingen in het geschiedenisonderwijs |
Jurgen Blomme |
Baert Leonie
Van Simaey Sarah
Verleyen Louis |
|
Geopark Schelde-delta: een didactisch pakket voor de tweede graad secundair onderwijs binnen de vakken aardrijkskunde, biologie en geschiedenis over de getijdenmolen van Rupelmonde samen met het overstromingsgebied van Kruibeke |
Jurgen Blomme |
de Keijzer Steve
Debree Manon
Janssens Elissa |
|
In viso veritas. Wat is de functie van film in beeldvorming van leerlingen en hoe kunnen we hen hiervan bewust maken? |
Geert Berings |
Cauwel Lies
Dumont Yentl
Vergote Manon |
|
De invulling en noden rond het ervaringsgebied biotechniek |
Gerda Claessens |
Buyle Hannelore
De Clercq Hannelore
Vangaever Simon |
|
De algemene veiligheid in het technieklokaal |
Gerda Claessens |
De Moor Bjarne
Roelandt Eline
Aerts Melle |
|
Wat zijn de criteria voor kwalitatieve waarnemingen van cultuur binnen plastische opvoeding? |
Eef Thoen |
Vandenhaesevelde Emma
Van Wambeke Bénédicte |
|
Anders kan ook! Alternatieve materialen |
Delphine Cuelenaere |
Demeyer Tilde
Vande Vyvere Soraya |
|
Het creatieve zelfbeeld |
Delphine Cuelenaere |
Vandeputte Kimberly
Brackx Saar
Coppens Sandy |
|
BZL in de derde graad verzorging |
Gerda Claessens |
Van Driessche Sara
De Smet Annelore |
|
De onderwijsnoden van leerkrachten verwerken in een educatieve werkwijzer binnen het domein Maatschappij en Welzijn |
Erna De Clercq |
Allaert Jolien
Vanden Berghe Barbara |
|
De meerwaarde en efficiëntie van begeleid zelfstandig leren (BZL) in de 3e graad TSO en BSO |
Gerda Claessens |
De Cock Silke
Verpoort Eline |
|
Bewegend leren in onderwijs |
Wouter Cools |
Henrist Sébastien
Bakeroot Cédric |
|
Visualiseren van bestaande taakkaarten binnen bewegingsthema bal- en dingvaardigheden met kansen tot breed zelfsturend leren. |
Lieve Verbruggen |
Doom Alexander
Fonteyn Julie
Thienpont Jari
Van Coile Pieter |
|
Zelfsturend leren in zelfstandige deelgroepen tijdens de basketbalsessies binnen oefenvormen over een nieuw aangeleerde vaardigheid |
Lieve Verbruggen |
Goeminne Keanu
Van Impe Janik |
|
Hoe kunnen we oudere volwassenen met diabetes type 2 op een laagdrempelige manier aanzetten tot bewegen? |
Dimitri Vrancken |
De Meyer Amber
Bucquoye Esther |
|
Sport en beweging voor gedetineerden |
Dimitri Vrancken |
Boone Jelle
Broes Quinten |
|
Bewegen met kinderen in de eigen living |
Ine De Clerck |
Deweerdt Sara
Bearelle Margot
Beek Charles
Urban Lore
Emmaneel Sofie |
|
Yoga in de basisschool: hoe zetten we niet-yogaleerkrachten aan om routinegewijs yoga in de klas te geven? |
Marianne Belpaire |
Geenens Yana
Thomas Charlotte
Van Puyenbroeck Jolien |
|
European fitbadge |
Bart Van Houtte |
Bral Cyriel
Ceulers Tibo
Vandecaveye Gwen |
|
Ontwikkelen van een digitaal leerpad zwemmen / reddend zwemmen |
Bart Van Houtte |
Bruynooghe Luka
Demeulemeester Lien
De Waele Lente |
|
JRT-CONE |
Sara De Cauwer |
De Smaele Tobias
Van Wynsberghe Ruben
Vertriest Jordi |
|
In welke mate kan G-sport de beeldvorming rond personen met een handicap (positief) beïnvloeden |
Sara De Cauwer |
Crapoen Quinten
De Roo Karel |
|
Starten als zelfstandige in de natuursportsector |
Ann De Malsche |
Cabeke Walraven
Lootens Simon
Opbrouck Emiel |
|
Tweedaagse survivaltocht door de natuur |
Ann De Malsche |
Lampaert Isidoor
Lequeu Thibault |
|
Ontwikkelen van een initiatiepakket rond bordsporten voor lagere & secundaire scholen |
Nic Tombeux |
De Bie Felix
Dobbelaere Vince |
|
Starten als zelfstandige in de sportsector |
Nic Tombeux |
Deschepper Jesse
Vandecasteele Jonathan |
|
Starten als zelfstandige personal trainer |
Stijn De Cock |
Desmet Frederike
De Wandel Gaëlle |
|
Een evenement opstarten in de sportsector |
Stijn De Cock |
De Rore Michiel
De Boever Rico
De smet Thijs |
|
Sport na school |
Dirk Van de Velde |
Claessens Brent
De Boeck Arnoud
Van Cauteren Lore |
|
Infodag opleiding LO/BR |
Frank Vandaele |
Pieters Justin
Van Dijcke Nathan
Vercauteren Antoon |
|
Educatieve ontwikkelingsmogelijkheden in het Geopark Schelde Delta |
Joris Coppenholle |
De Meester Cato
Vandevyver Anouk
Van der Jeugt Manon
Janssens Ellen |
|
Geopark Schelde Delta: De Moervaartvallei |
Wim Buysse |
De Durpel Arnt
Beeckmans Jorn
Knockaert Seppe |
|
CLIL AA-EN |
Joris Coppenholle |
Erbo Nicolaas
Verdoodt Jana
Rouckhout Ann-Sophie |
|
Toetsen en examens AA |
Joris Coppenholle |
De Seranno Quinten
Hoeckman Joran
Van Volsem Jarne |
|
Inquiry based learning. What, why, when and how. Een onderzoek naar onderzoekend leren en hoe in te zetten binnen de eerste graad secundair onderwijs. |
Sandra Dhooge |
Aelvoet Justine
Vandenbosch Faye |
|
De aanpak van een les natuurwetenschappen in de b-stroom |
Lies Devoldere |
Hoogewys Maaike
Van Hoorde Gregory
Deblaere Berbe |
|
De nieuwe eindtermen basisgeletterdheid in de eerste graad van het secundair onderwijs |
Pedro De Bruyckere |
Tuttens Marlies
Sap Sarah |
|
Onderzoek naar de motivatie van leerlingen secundair onderwijs voor het vak katholieke godsdienst |
Kaat Van de Moortele |
Andelhof Claudia
Vermeulen Kaat |
|
Het M-decreet: de M van meer dan mogelijk of de M van moeilijk haalbaar? |
Carine Van Hyfte |
Verhaege Vanessa
Cnudde Hanneke
Morel Frederik
Roelandts Mathieu |
|
De leraarskamer |
Lien Bolle |
Seye Leonie
Van Ginderdeuren Maite |
|
Het ideale PAV klaslokaal: realistisch of een sprookje? |
Pedro De Bruyckere |
Coppens Jeroen
Ghysels Lisa
De Pever Sofie |
|
Klas van de toekomst: een vlotte integratie van digitale tools |
Joris Pauwels |
Ackaert Naomi
Depuydt Tibo
De Soete Anke |
|
Groeigericht rapporteren |
Lien Bolle |
Haers Fien
Mertens Wiske |
|
Games in het onderwijs: onderzoek naar het gebruik van games als motivatietool in het secundair onderwijs |
Ellen Vanderhoven |
Meerschaut Ellen
Schotte Adriaan
Put Cyriel |
|
Hoe verschillen de verwachtingen van directies over nascholingen met de verwachtingen van leerkrachten? |
Katrien Steenhaut |
Deschuyteneer Cherlean
Frederick Lien |
|
Hoe kunnen we anderstalige nieuwkomers in OKAN met een islamitische achtergrond voorlichten over de verschillende seksuele oriëntaties (holibi) die er bestaan? |
Katrien Steenhaut |
Meziani Samy
De Ridder Anne-Lien |
|
Relationele en seksuele vorming voor OKAN-leerlingen. Een overzicht van bestaand materiaal ter ondersteuning van de lessen RSV. Aanpassing van een bestaand spel binnen het thema 'seks en media' |
Carine Van Hyfte |
Droeshout Britt
Leliaert Alana
Minnaert Gwendolyna |
|
Relationele en seksuele voorlichting in het OKAN-onderwijs |
Kaat Van de Moortele |
Vyt Tine |
|
Genderdiversiteit op school |
Sabine De Muynck |
Stevens Anne-Lotte
Schoepen Sander
Lievens Chloë
Van der Vreken Robbe |
|
Hoe omgaan met de gevolgen die de levensbeschouwelijke diversiteit kan hebben op de opleiding bio-esthetiek anno 2018-2019? |
Lien Ampe |
Boone Annelies
Mollet Camille |
|
Kansen bij vrouwen in Nepal en Vietnam |
Lut De Jaegher |
Buyle Lisa
Colemont Filin
Godaert Amber
Lodewijckx Pauline |
|
Integratie van zwemstuurkaarten in het zwemonderwijs in Paramaribo |
Wouter Cools |
Debbaut Charlotte
De Wolf Yannick
Vuylsteke Virginie |
|
Heeft Erasmus+ een meerwaarde binnen de lerarenopleiding secundair onderwijs? |
Sophie Vyncke |
Joos Inoa
Strobbe Ilke |
|
Populaire microcontroller Arduino inzetten als datalogging in een klassiek experiment |
Jan De Lange |
Roels Robin
Van Hee Kevin |
|
Het gebruik van rubrics als een effectieve methode voor de beoordeling van leerlingen - geoptimaliseerd en toegepast op het vernieuwde leerplan |
John De Poorter |
Van Lancker Ina
Remy Brecht |
|
Brug naar de wetenschap via het jeugdwerk |
John De Poorter |
Baert Anaïs
Roelandt Midas
Van Poucke Wout |
|
Women Empowerment in Zuid-Afrika |
Lut De Jaegher |
Gaspard Yuhin
Marreel Lieze |
|
Proefmaterialen ontwikkelen en uittesten ter ondersteuning van Rwandese fysicaleerkrachten |
John De Poorter |
De Turck Roel
Pype Marie-Heleen |
|
Werken met en rond verhalen in het BuSO (OV2) |
An Van Uytvanck |
Buys Bavo
Lavent Gilles
Schoonheere Remke |
|
Groepsdynamica bij startende studenten in het hoger onderwijs |
Gerda De Moor |
Ceelen Stijn
Verbeeck Thila |
|
Klasmanagement en digitale media. Controle en tempo hoog houden bij het inzetten van technologie voor (inter)actieve werkvormen in theoretische lessen |
Lien Bolle |
Matthys Liesl
Moerman Oscar |
|
De PK-aspectenlijst binnen het vak PK op de Arteveldehogeschool |
Pedro De Bruyckere |
Vanderper Hannelore
Blondeel Steffi |
|
Het verbeelden van ervaringen met muzische werkvormen |
Eef Thoen |
Stanssens Fenne
Cuyvers Cato |
|
De koffer van Toon Tinkering. Een breed verspreidbare toolkit die leerkrachten helpt bij de ontwikkeling van een eigen tinkeractiviteit. |
Tom Demuynck |
Vereeken Lynn
Verloigne Bronte |
|
What is the most efficient way in improving the students pronunciation at the teacher training Arteveldehogeschool? |
Katelijne Delvoye |
Mareen Jasper
Lehoucq Céline |
|
Hoe ervaren ex-OKAN-leerlingen het regulier onderwijs? |
Sabine De Muynck |
Zonnekeyn Nick |
|
Welke sociale factoren faciliteren de overgang naar het leven na de sport |
Frank Vandaele |
Vanluchene Emmanuel |
|
De sfeer in de leraarskamer |
Lien Ampe |
Fostier Sofie
Dewulf Daniëlle |
|