Als sluitstuk van hun opleiding gaan de derdejaarsstudenten Bedrijfsmanagement de ultieme uitdaging aan: in amper een week tijd zullen zij een businessplan ontwikkelen voor een echt bedrijf tijdens de Bootcamp Businessplan.

Het project

Diverse ondernemingen meldden zich aan om deel te nemen aan het Bootcamp Businessplan, gaande van start-ups tot gevestigde waarden. Daaruit werden 25 diverse bedrijven geselecteerd, elk met een specifiek bedrijfsvraagstuk, zoals Renewi afvalverwerking, Cirque Frere Frere, Natuurwinkel Ohne, efoodconsult …  

Per opdrachtgever gaan twee studententeams met elkaar in (gezonde) competitie, om het vraagstuk op te lossen met een uitgekiend businessplan. De teams zijn multidisicplinair samengesteld met studenten uit verschillende afstudeerrichtingen (accountancy-fiscaliteit, rechtspraktijk, logistiek management, marketing, financiën-verzekeringen), zodat alle expertises nodig voor een businessplan aanwezig zijn.

Het event

Om tot de beste nieuwe inzichten te komen, zullen de 260 studenten een week lang werken in een bootcampomgeving die hun ondernemingszin en creativiteit stimuleert: de Gentse Ghelamco Arena.

Tijdens het proces worden ze uitgebreid begeleid door een coach. Bovendien kunnen ze een beroep doen op verschillende experten uit het bedrijfsleven (ING Business Development, BDO, Xerius, Voka …) die met veel enthousiasme tijd vrijmaken om onze studenten te adviseren.

Het resultaat van al dit denkwerk wordt op het einde van het bootcamp professioneel gepitcht tijdens een presentatie met jury. De opdrachtgevers zullen tevreden naar huis keren met twee waardevolle businessplannen, de studenten met een pak praktische kennis en een onvergetelijke ervaring!