Plasmabollen in de klas: een tool voor verwondering, vragen stellen en verder experimenteel onderzoek

Inhoud

Elk onderzoek, elk ontwerp start met verwondering. Vanuit observatie komen we tot het stellen van vragen. Het is de drijvende kracht binnen elk onderzoeks- of ontwerpproces en dus essentieel binnen een onderzoekende houding. Deze workshop gebruikt een plasmabol als casus om vanuit verwondering en nieuwsgierigheid grondig te gaan observeren, vragen te stellen, problemen te formuleren en verder te experimenteren. Deelnemers krijgen inzichten in verschillende soorten vragen: wat zijn onderzoekbare vragen en geen onderzoekbare vragen? Hoe kan je van niet-onderzoekbaar overstappen naar onderzoekbaar? Een ideale start om je STEM- of onderzoeksproject vorm te geven. Opmerking: deze workshop is zeer gelijkaardig als ‘het wonderbare ijs’. Dezelfde kernideeën komen aan bod.

Doelgroep

leerkrachten STEM en wetenschappen (eerste, tweede en derde graad)

Wanneer?

Woensdag 10/01/2018 van 13u00 tot 16u00

Waar?

Campus Kattenberg - D0.01
Kattenberg 9
9000 Gent

Kostprijs

€45

Administratieve vragen

Fleur Liefooghe
Partners in leren - OSO
09 234 82 31

Inhoudelijke vragen

Jan De Lange - John De Poorter
Docent

Neem een kijkje op Partners in leren voor meer professionaliseringsmogelijkheden en leermateriaal