Fases onderzoeksproject
We onderscheiden twee fases binnen het project waarin volgende doelstellingen voorop staan:
Fase 1
- Identificeren van (deel)competenties die geschikt zijn om via duaal leren te verwerven. Dit gebeurt in interactie met een lerend netwerk van werkveldpartners (i.e. instellingen/organisaties waar studenten duaal leren).
- Uitwerken van adequate tools voor werkveldpartners om studenten optimaal te begeleiden in het aanleren van nieuwe competenties. Naast de begeleiding van generieke studentenprofielen wordt gefocust op studenten met een autismespectrumstoornis.
- Ontwikkelen van een opvolgings- en evaluatiemodel zodat werkveldpartners op kwalitatieve wijze studenten kunnen evalueren.
- In fase 1 worden alle onderwijsniveaus betrokken van de informatiesector van secundair volwassenonderwijs, hoger tot universitair onderwijs door de proeftuin of participatie in de stuurgroep van het project.
Fase 2
- Transfereren van de resultaten uit fase 1 naar een ander werkveld en opleidingsniveau, namelijk professionele bachelor Audiovisuele kunsten, afstudeerrichting Podiumtechnieken.
- Opstellen en verfijnen van een implementatieplan met aandacht voor een geschikte verbredingsstrategie.
Resultaten
Het project loopt van 1 april 2021 tot en met 30 juni 2023. De eerste resultaten worden verwacht in het najaar van 2021.
Partners
Onderstaande opleidingen participeren aan het project:
- Graduaat in het Informatiebeheer: Bibliotheek en Archief (Erasmushogeschool Brussel)
- Graduaat in het Informatiebeheer: Bibliotheek en Archief (Arteveldehogeschool)
- Bachelor in de Audiovisuele kunsten afstudeerrichting Podiumtechnieken (Erasmushogeschool Brussel)
Daarnaast zijn onderstaande organisaties vertegenwoordigd in de stuurgroep van het project: CVO Groeipunt, Vrije Universiteit Brussel (Master of Arts in de Archivistiek: Erfgoed- en Hedendaags Documentbeheer), Faro, VVBA, Sociaal Fonds Podiumkunsten en Siho
Maak kennis met het team
Samenwerken met ons?
Vraag onderzoek op maat aan
We helpen je graag met het formuleren van je onderzoeksvraag en -aanpak.