Marketingtinder: vind de juiste tool voor jouw marketingdoelstellingen
Door de wildgroei aan marketingtools is het voor bedrijven moeilijk en tijdrovend om de juiste match te vinden tussen hun doelstellingen en de aangeboden tools. We brengen in dit onderzoek eerst de marketing- en communicatiedoelstellingen van kmo’s en zelfstandigen en bestaande tools met hun features in kaart. Daarna matchen we de doelstelling via een geautomatiseerd platform aan een geschikte tool.
Tools digitale marketing zijn in opmars
Door de gevolgen van de coronacrisis hebben verschillende bedrijven en ondernemers de nood ervaren om hun digitale aanwezigheid te verbeteren of op te starten. Eenmanszaken en kmo's zetten hiervoor in op tools om hun digitale marketingstrategie te ondersteunen. In het onderzoeksproject Marketingtinder willen we de doelstellingen van bedrijven matchen aan de juiste tools om zo hun digitale marketingstrategie te versterken.
Marketingdoelstellingen matchen aan geschikte tools
Via dit onderzoek geven we bedrijven handvaten om de digitalisering efficiënt in te zetten. Bij het inzetten van tools voor bijvoorbeeld marketing automation is het niet een 'one size fits all'. Hier wringt het schoentje: kmo’s weten met al die verschillende alternatieven niet meer welke tool het beste aansluit bij hun doelstellingen.
Het onderzoek doorloopt volgende stappen:
- Door een grondige screening van Vlaamse kmo's en eenmanszaken brengen we de marketingdoelstellingen in kaart.
- De doelstellingen koppelen we aan het uitgewerkte referentiekader van aanwezige tools op de markt. Dit zal op lange termijn bevorderend zijn voor de digitalisering.
- Via dit kader werken naar een gefaseerde digitalisering binnen kmo's en eenmanszaken met uiteindelijk een positief effect op de return on investment (ROI).
Onderdelen en doelstellingen onderzoeksproject
Ons onderzoek bestaat uit verschillende onderdelen:
- marketingscreening van de eenmanszaken en kmo's in Vlaanderen;
- diepte-interviews met marketingmanagers van verschillende bedrijven in Vlaanderen;
- mapping van beschikbare tools op de markt;
- matching van tools met specifieke profielen van bedrijven.
De doelstellingen van dit onderzoeksproject zijn:
- marketingdoelstellingen matchen aan een tool om de digitale marketingstrategie te versterken;
- tijdbesparend werken voor marketeers;
- tools optimaal inzetten om de ROI te verbeteren.
Maak kennis met het team
Samenwerken met ons?
Vraag onderzoek op maat aan
We helpen je graag met het formuleren van je onderzoeksvraag en -aanpak.