Wegwijzer in digitalisering en automation kansen voor jouw customer service

In een tijd waar customer service een grote impact heeft op klantloyaliteit en mond-aan-mondreclame, kunnen we niet meer blind blijven voor de gebreken ervan. Lange wachtrijen en complexe onlinehandleidingen halen klanten geregeld het bloed van onder de nagels. Ook customer service medewerkers krijgen soms een punthoofd van klagende klanten of dagelijks terugkerende vragen. 

“Indien u een vraag hebt over uw factuur, druk op één.
Al onze medewerkers zijn momenteel in gesprek. Gelieve even te wachten.” 

Pioniers  experimenteren daarom met digitale mogelijkheden en automatisering, zoals chatbots en voice assistants. Maar de gemiddelde kmo durft wel eens verdwalen in het grote aanbod en technisch jargon. Bovendien is niet elke innovatie een passende redding. Dé oplossing vinden op maat van je organisatie, klanten en medewerkers is gemakkelijker gezegd dan gedaan.

Daarom willen wij tegen april 2021 een gebruiksvriendelijke tool ontwikkelen die aan de hand van enkele vragen het digitaal profiel van je organisatie en je noden in kaart brengt. Op basis daarvan krijg je advies over welke realistische stappen in digitalisering of automatisering specifiek voor jouw customer service zijn weggelegd op dat moment. 

Eenmaal de tool vorm krijgt, kunnen we alle vrijwilligers gebruiken om hem uit te testen en te optimaliseren.
Ik wil de tool uitproberen of wens meer info over het onderzoek