Zelf geschreven!

Onze RePLAY draaikalender, methodieken en tools zijn niet onze enige schrijfsels. Je weet wel: waar het hart van vol is... ;-)

Er zijn nog enkele artikels in de maak. We houden je op de hoogte!

Ons recentste artikel over #risicovolspelen vind je hier op Sociaal.net.

Sienaert, H. & Vandorpe, B. (2020). Risicovol spelen op school? Da's samen grenzen verleggen! BASIS-4, 9-16.

Ons artikel over #risicovolspelen bij kleuters op de basisschool, in de katern 'Leer-kracht' van het vakblad BASIS (COV). Het kwam op 25 april 2020 online. Er werden ook 40.000 gedrukte exemplaren verdeeld aan een ruim publiek van onderwijzers, onderzoekers, beleidsmakers en professionelen in het onderwijs.

Je kan dit artikel hier in pdf bekijken.

Sienaert, H. & Vandorpe, B. (2019). Speeltip risicovol spelen.

Gepubliceerd op 18/12/19 op Speelbank.be. Ook hier downloadbaar.

Sienaert, H., Vandorpe, B., Wemel, S., Ceulemans, A., & Lehouck, V. (2019). RePLAY Toddler. Risicovol spelen ondersteunen bij peuters in de kinderopvang. Onderzoeken in samenspel, 10-11.

Sienaert, H. (2019, 16 september). Met blutsen en builen, met lachen en huilen. Groot word je niet zomaar. [Blogpost]. Geraadpleegd op 17 september 2019 via https://www.kindengezin.be/buitenbabys/gevaar-ravotten-en-ander-vuiligheid/Helena-Sienaert.jsp

Sienaert, H. (2019). Inspiratieprikkel #46 Risicovol spelen. 't Opzet.

Gemaild op 3 september 2019 naar ongeveer 700 adressen, en nu nog hier online beschikbaar.

Sienaert, H., Vandorpe, B., & Wemel, S. (2019). Risicovol spel? Jawel! Maar hoe? In: KIDDO 1 2019. Amsterdam: Uitgeverij SWP.

Klik op de afbeelding om KIDDO 1 2019 te bestellen.

Sienaert, H. (2018). Met vallen en opstaan: het wat en waarom van risicovol spel. In: KIDDO 6 2018. Amsterdam: Uitgeverij SWP.

Klik op de afbeelding om KIDDO 6 2018 te lezen (enkel voor abonnees).