Balans (Leiderschap)

Expertisecentrum

Voor wie wil bouwen aan leiderschap met impact bundelen onze experten in leiderschap de krachten.

Over ons

Arteveldehogeschool Balans staat voor inspirerend leiderschap met impact. Leiderschap zien we als een systemisch en circulair proces van leiden en volgen binnen een welbepaalde betekenisverlenende context. Iedereen met interesse in leiderschap kan bij onze experten terecht voor een uniek leerconcept dat de werkvloer centraal zet, zich daarnaast richt op processen en bouwt op de verbinding tussen personen. Ons aanbod bestaat uit twee postgraduaten, diverse bijscholingen en oplossingen op maat van jouw organisatie.

De kern van leiderschap

Leiderschap overstijgt sectoren en functies, ze is verankerd in de levende thema’s die er toe doen op de werkvloer:

• besef van invloed
  • verbindende communicatie
  • voortdurende processen van behoud en verandering
  • bevorderende teamdynamieken creëren en stimuleren
  • innovatief en doelgericht en methodisch werken
  • sturen naar zelfsturing

Persoons-, praktijk- en procesmatig werken met deze thema’s heeft, naast effect en invloed op de werkvloer in de organisatie, ook maatschappelijke impact.

De krijtlijnen van ons aanbod

Ervaringsgericht leren vanuit praktijk, persoon en proces
  • Systemisch leren vanuit het individu, het team en de organisatie.
  • Permanent leren vanuit het hier-en-nu en het daar-en-dan.
Een krachtige visie op leiderschap
  • Praktische toepasbare en methodisch werkbare kaders.
  • Circulair leren met invloed en impact op de werkvloer en ver daarbuiten.
Actueel en vernieuwend opleidingsaanbod leiderschap
  • Dienstverlening op maat van je organisatie.
  • Expertenteam leiderschapsonderzoek en -ontwikkeling.

Bekijk ons aanbod

Over expertisecentrum Balans

Het vroegere VSPW Balans heeft samen met de Balans (opmaat) vzw en Arteveldehogeschool zijn gekende opleidingen en organisatie gebald tot het merk Arteveldehogeschool Balans. Zo kunnen we samen een nog beter verankerd opleidingsaanbod bieden.

Vragen? Neem contact op

Caroline Hoedemakers