Dienstverleningspakketten

SIM@rt Simulatielab (SIMlab) en observatielab van de Arteveldehogeschool.

Door een zeer realistische en veilige leeromgeving te creëren aan de hand van hoogtechnologische apparatuur, gecombineerd met een debriefing volgens vooropgestelde didactische principes geven we de kans aan de deelnemers om zich te trainen in het verpleegkundig redeneren en handelen. SIM@rt simulatieonderwijs biedt 4 verschillende standaard dienstverleningspakketten aan. Deze kunnen plaatsvinden zowel in ons simulatiecentrum als bij u op locatie.

PAKKET 1: EEN SIMULATIESESSIE VOOR 3 TOT 12 PERSONEN

Een simulatiesessie van 3 uur wordt door ons volledig op maat ontwikkeld. Zo kunnen we specifiek een scenario ontwikkelen voor bepaalde noden van de aanvrager en binnen de gewenste setting.

• Een team-training in het kader van samenwerken zowel monodisciplinair als multidisciplinair.
  • Een training van een (nieuw) protocol of procedure op de werkvloer.
  • Een herbeleving van een bepaald kritisch event waarop de deelnemers debriefen en samen tot reflectie en eventueel een oplossing komen.

PAKKET 2: EEN 2 DAAGSE OPLEIDING TOT FACILITATOR/OPERATOR

Vanuit SIM@rt kunnen wij een opleiding aanbieden tot facilitator en/of operator. Gedurende 2 dagen opleiding doorlopen de deelnemers alle facetten die een aandeel hebben in het organiseren van een simulatiesessie: het ontwikkelen van een scenario, organiseren van een sessie, de prebriefing, observatie en debriefingsmethodiek. Dit zal gebeuren aan de hand van korte theoretische duidingen gecombineerd met hands-on ervaring waarin we aan de slag gaan met zelf ontwikkelde scenario’s.

PAKKET 3: EEN OPFRISSINGSCURSUS FACILITATOR/OPERATOR

Heeft u reeds een opleiding tot facilitator gevolgd en wenst je jouw kennis op te frissen? Aan de hand van praktische simulatiescenario’s kan je jouw vaardigheden uitproberen. In de debriefing over de debriefingstechniek worden aandachtspunten benoemd en ingeoefend onder begeleiding. Er wordt zowel aan de slag gegaan met onze scenario’s als met eigen werkzorgen ingebracht door de deelnemers.