Menu Sluiten

SIM@rt Simulatielab (SIMlab) en observatielab van de Arteveldehogeschool.
Arteveldehogeschool Logo

SIM@rt simulatieonderwijs is officieel ontstaan in 2017 wanneer we eerste patiëntsimulator werd aangekocht voor de opleiding verpleegkunde. In de opleiding vroedkunde werd reeds langere tijd een hoogtechnologische patiëntsimulator gebruikt om bevallingen te simuleren .

In eerste instantie zijn we binnen SIM@rt gestart met het uitrollen van High Fidelity Patiënt Simulatie. Via een stapsgewijs proces zijn we van het organiseren van enkele sessies gegroeid tot de organisatie van een volledig traject voor iedere student, afgestemd op de kennis en vaardigheden die de deelnemer op dat moment verworven heeft in zijn studievoortgang.

Naast het organiseren van de High Fidelity Simulatietrainingen hebben we deze kennis en kunde ook toegepast op andere vormen van simulatieonderwijs zoals simulaties met echte simulanten en grootschalige simulaties in groepsverband.

Op de onderstaande pagina’s kan je meer info terugvinden over de visie van SIM@rt, ons team, de infrastructuur waar we in werken en de vormen van simulatie die we aanbieden.